Του Μιχάλη Μιχελή
Περνάτε καλά;
Τέλεια!
Τι σας απασχολεί περισσότερο;
Να διασκεδάζουμε.
Ο διάλογος αυτός, δεν είναι από κάποιο μπαρ της Αθήνας.
Κάπου μακρύτερα, εκεί απ’ όπου έχουμε άλλες πιο δυσάρεστες εικόνες στο μυαλό μας.
Στα παλαιστινιακά εδάφη. Στη «Γιορτή της Μπύρας» της Ραμάλα, κάτι ανάλογο δηλαδή με την αντίστοιχη «Οκτόμπερφεστ» στην Βαυαρία.
Λοιπόν σε τούτη τη γιορτή της ξεγνοιασιάς, κάνει αφάνταστες πωλήσεις η“επαναστατική μπύρα” (η πρώτη στο είδος της) στην Παλαιστίνη.
Τάιμπεχ (τ’ όνομά της), που σημαίνει νόστιμο. Πολύ καλύτερη σε ποιότητα, από οποιαδήποτε ισραηλινή, γι αυτό και έχει γίνει ανάρπαστη. Φυσικά ως γνωστόν οι μουσουλμάνοι δεν πρέπει να πίνουν. Όμως αυτό δεν τηρείται. Γιατί όπως και να το κάνουμε, δεν μπορεί να δικαιολογηθούν οι πωλήσεις της συγκεκριμένη μπύρας μόνο από τους Χριστιανούς Παλαιστίνιους, που είναι λιγότερο από το 1% του αραβικού πληθυσμού, στο Ισραήλ.Une affiche publicitaire pour la bière « Taybeh »(Guillaume Nicolas-Brion/DR)
Taybeh signifie « bon de nom » ou « délicieux » en arabe. Και λίγο για την ιστορία. Δημιουργήθηκε η ζυθοποιΐα (1994), μετά από τη συμφωνία του Όσλο (1993), από μια χριστιανική παλαιστινιακή οικογένεια (των αδελφών Κουρί), στη γενέτειρα τους 30 χιλιόμετρα από την Ιερουσαλήμ. Τη διεύθυνση της επιχείρησης, τώρα την έχει αναλάβει μια κόρη εκ των ιδιοκτητών η Μαντί Κουρί.
Στη δεύτερη Ιντιφάντα (2000) η ζυθοποιΐα κινδύνεψε με κλείσιμο. Όμως τώρα η μπύρα «Ταιμπέχ» (είναι και τ’ όνομα του χωριού όπου παράγεται), έχει γίνει το «σύμβολο της ελευθερίας».
Όπως εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων η πρόεδρος της εν λόγω επιχείρησης, τους βοήθησε το παλαιστινιακό σαμποτάζ στην κατανάλωση ισραηλινών προϊόντων. Δεν αγοράζουμε τίποτε από τον εχθρό. Κι έτσι πήρε πάνω της η μπύρα και παράλληλα έκανε πελάτες και αρκετούς Ισραηλινούς που μας συμπαραστέκονται.
Μιχάλης Μιχελής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εδώ εκτονώνεστε ...