26 Ιαν 2013

Rene Magritte

Τα ψέματα της γαλλικής πολεμικής προπαγάνδας στο Μάλι

Του Μοχάμεντ Ταχάρ Μπενσάαντα* (από το Oumma.com)
(τη μετάφραση έκανε το Καπυμπάρα)
Françafrique2 
Να λοιπόν που η Γαλλία έχει πλέον τη δική της «καταιγίδα της ερήμου». Ο Ολάντ πήρε την «γενναία» απόφαση να στείλει τα ελικόπτερα Gazelle των ειδικών δυνάμεων του στρατού ξηράς, τα Mirage 2000D και τα Rafale ενάντια στις φάλαγγες των τζιχαντιστών που απειλούν την ασφάλεια της Ευρώπης.
Γι’ αυτόν τον πόλεμο, η Γαλλία δεν έχει ανάγκη από κάποια πρόσθετη αιτιολόγηση, της αρκεί να επαναλάβει την ίδια φθαρμένη προπαγάνδα που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των τελευταίων πολέμων της Αυτοκρατορίας. Επεμβαίνει για να σώσει το λαό του Μάλι και υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τα συμφέροντα της Γαλλίας, με κύριο αυτό του ελέγχου των ορυχείων ουρανίου του γειτονικού Νίγηρα, έρχονται σε δεύτερο πλάνο. Όπως συνήθως, τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης ανταγωνίζονται μεταξύ τους στο ρόλο που τους έχει ανατεθεί: την κατασκευή αδιάντροπων ψεμάτων με σκοπό να δικαιολογηθεί ένας αρπαχτικός πόλεμος νεοαποικιακής κυριαρχίας. Επιστροφή στα πιο χονδροειδή ψέματα.
Πρώτο ψέμα: Τα διπλωματικά προσχήματα τηρήθηκαν. Ο Γάλλος πρόεδρος δικαιολόγησε την απόφασή του να επέμβει στο Μάλι με πρόσχημα την έκκληση για βοήθεια της κυβέρνησης της χώρας. Ο μεταβατικός πρόεδρος του Μάλι, Ντιονκουντά Τραορέ, πράγματι, ζήτησε την αρωγή της Γαλλίας για να σταματήσει την προέλαση των ανταρτών του Ανσάρ Ντιν που είχαν πάρει στον έλεγχό τους τη στρατηγικής σημασίας πόλη της Κόννα. Αλλά αυτό που ο Γάλλος πρόεδρος και τα γαλλικά ΜΜΕ ξέχασαν να μας θυμίσουν είναι ότι ο πρόεδρος του Μάλι δε διέθετε καμία νομιμοποίηση να ζητήσει τη στρατιωτική επέμβαση μιας ξένης δύναμης στο έδαφος του Μάλι.
Πρόκειται για έναν μεταβατικό πρόεδρο, διορισμένο με τη σύμφωνη γνώμη της Αφρικανικής Ένωσης και των κρατών της δυτικής Αφρικής για να επαναφέρει το γρηγορότερο τη συνταγματική τάξη, μετά το πραξικόπημα του λοχαγού Αμαντού Σανόγκο και με σκοπό να προετοιμάσει τις εκλογές. Επίσης, η διοίκηση του στρατού και μεγάλα τμήματα της κοινωνίας των πολιτών και της πολιτικής σκηνής του Μάλι, παρότι είναι προσηλωμένοι στο στόχο της αποκατάστασης της εδαφικής ακεραιότητας της χώρας όπως και της εθνικής ενότητας, εναντιώνονται δικαιολογημένα στην ξένη επέμβαση υπό συνθήκες που δεν εξασφαλίζουν στο Μάλι τον έλεγχο των επιχειρήσεων και της ακολουθίας των γεγονότων.
Δεύτερο ψέμα: Η γαλλική κυβέρνηση αιτιολογεί την επιχείρηση “Serval” ως αναγκαία για να αποκρουστούν οι αντάρτες του Ανσάρ Ντιν οι οποίοι εξαπέλυσαν την προηγούμενη βδομάδα μια επίθεση ενάντια στις περιοχές που βρίσκονται στο κέντρο της χώρας με κατεύθυνση προς το νότο. Με τον τρόπο αυτό η γαλλική κυβέρνηση αποπειράται να δώσει στην επιχείρηση αυτή αμυντικό χαρακτήρα. Τίποτα δεν είναι πιο ψευδές. Από τη στιγμή που ο βοράς του Μάλι ξέφυγε από τον έλεγχο της κεντρικής κυβέρνησης του Μπαμακό για να πέσει στα χέρια του κινήματος Ανσάρ Ντιν και άλλων τζιχαντιστικών κινημάτων, γνωρίζουμε ότι η Γαλλία δεν έπαψε να καλεί σε πόλεμο παρακινώντας να βγουν μπροστά τα κράτη της Οικονομικής Κοινότητας Δυτικοαφρικανικών Κρατών (CEDEAO) για να προσδώσουν μια επίφαση αφρικανικής νομιμοποίησης αυτού του νεοαποικιακού πολέμου.
Αφού κατάφερε να τορπιλίσει τις διαμεσολαβητικές προσπάθειες της αλγερινής κυβέρνησης, που σκοπό είχαν την εύρεση πολιτικής λύσης στην κρίση και την υιοθέτηση ενός ψηφίσματος από το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ που θα επέτρεπε την ανάπτυξη αφρικανικών στρατιωτικών δυνάμεων, αλλά εντός ενός πλαισίου συνολικής πολιτικής επίλυσης της κρίσης, η Γαλλία συνέχισε να πιέζει παρασκηνιακά την κυβέρνηση του Μάλι και τις υπόλοιπες δυτικοαφρικανικές κυβερνήσεις να αδειάσουν το ψήφισμα του ΟΗΕ από το περιεχόμενό του και να προετοιμαστούν για πόλεμο.
Από την πλευρά της η Αλγερία κατόρθωσε πρόσφατα να οδηγήσει τις δύο πρωταγωνιστικές δυνάμεις του εθνικού κινήματος των Τουαρέγκ, το Ανσάρ Ντιν και το MNLA σε συμφωνία ενόψει της διαπραγμάτευσης μιας πολιτικής λύσης με την κυβέρνηση του Μπαμακό.

25 Ιαν 2013

Τζανγκο ο τιμωρος: ο δρομος της απελευθερωσης

Ο Τζάνγκο- με το ντ άηχο- όπως λέει σε 2 περιπτώσεις την ταινία, είναι ένας σκλάβος στις ΗΠΑ 2 χρόνια πριν την κήρυξη του εμφυλίου πολέμου ανάμεσα στο δουλοκτητικό γεωργικό νότο και τον καπιταλιστικό βιομηχανικό βορρά.
Ένας σκλάβος που απελευθερώνεται με την ισχύ του όπλου από έναν  γερμανό κυνηγό επικηρυγμένων, που μισεί την δουλεία και τους δουλοκτήτες. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που λέει στους υπόλοιπους μαύρους όταν απελευθερώνεται ο Τζάνγκο. Έχετε δυο επιλογές: Α) Να μεταφέρετε τον τραυματισμένο δουλοκτήτη στο πιο κοντινό χωριό, και να ζήσετε σαν δούλοι Β)να αποτελειώσετε την δουλειά που άρχισα και να τον εκτελέσετε, τραβώντας για τις ελεύθερες περιοχές, υπονοώντας τον βορρά.   Όχι,  αυτός δεν καταδίκαζε την βία από όπου και αν προέρχεται, αλλά την καταδίκαζε με βάση, το σε ποιον κατευθύνεται…!!!!!
Ο Σουλτζ  ένας περίεργος Γερμανός κυνηγός επικηρυγμένων, ένας Ευρωπαίος που  μεταφέρει την βαθιά του διαφωτιστική παιδεία σε μια κοινωνία δουλοκτητών γαιοκτημόνων. Που αρέσκονται να το παίζουν ευγενείς, ακούγοντας την «ωδή της χαράς του Μπετόβεν»(τι προσβολή  για μια ωδή που γράφτηκε για να τιμήσει την Γαλλική επανάσταση), στήνοντας αγώνες μέχρι θανάτου για τους δούλους τους.  Πιστεύοντας πως οι μαύροι είναι -εκ φύσεως και βιολογίας- δούλοι



Σε μια κοινωνία   ρατσιστών λευκών γεωργών που τους φαίνεται παράξενο οι μαύροι να καβαλικεύουν άλογα, ή να πίνουν μπύρα σε ένα μπαρ σαν άνθρωποι. Με ένα τμήμα των νέγρων να έχει ενσωματώσει την δουλικότητα. Να την θεωρεί θεόσταλτη, φυσική κατάσταση, παίζοντας θαυμάσια τους ρουφιάνους των δουλοκτητών. Μια κατάσταση ως ένα σημείο εξηγήσιμη, με εκατομμύρια μαύρων να έχουν γεννηθεί στην δουλεία και να μην  γνωρίζουν τι πάει να πει ελευθερία.
Μια κοινωνία- η αμερικάνικη κοινωνία- που κτίστηκε από τα κατακάθια και τους επικηρυγμένους της Ευρώπης, μια κοινωνία άκρατου ατομικισμού, μεσσιανικού, θρησκευτικού, κοινοτισμού, μια κοινωνία απίστευτης αυτοδικίας, όπου ο διπλανός σου  είναι λύκος έτοιμος να σε κατασπαράξει.
Ο Σουλτζ- αυτός ο περίεργος κυνηγός επικηρυγμένων- είναι το πνεύμα που θα οπλίσει το σώμα του σκλάβου και θα το λευτερώσει. Οι δυο τους είναι η ενεργή μαχόμενη  καθολικότητα της ενότητας του πνεύματος με τον όνειρο της απελευθέρωσης και της ύλης.  Αυτός που θα τραβήξει τον   Τζάνγκο από την υποταγή και θα του δείξει το δρόμο της απελευθέρωσης. Που όπως είναι και το φυσικό σε μια τέτοια κοινωνία, περνάει μόνο με το όπλο στο χέρι.
Ο απελευθερωμένος μαύρος Τζάνγκο παρέα με τον Σουλτζ αφού καθαρίσουν- με ένα απολύτως αμερικάνικο τρόπο- κάποια καθαρματάκια Καταπληκτική είναι η σκηνή όπου ο Σουλτζ σε μια πόλη- σφηκοφωλιά ρατσιστών- εκτελεί τον σερίφη. Που δεν ήταν παρά ένας επικηρυγμένος εγκληματίας που οι ρατσιστές κάτοικοι τον είχαν εκλέξει για σερίφη. Μια κοινωνία άκρατου ατομικισμού, μεσσιανικού, θρησκευτικού, κοινοτισμού, μια κοινωνία απίστευτης αυτοδικίας, όπου ο διπλανός σου είναι λύκος έτοιμος να σε κατασπαράξει.  , ξεκινάνε να βρουν την σκλάβα γυναίκα του Τζάνγκο, την Μπρουμχίλντα.
Ένα όνομα που παραπέμπει στους σκανδιναβικούς μύθους που τους μετέφερε στην όπερα «Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» ο Βάγκνερ, όπως περίπου το αναφέρει στην ταινία ο Σουλτζ. Ο Βάγκνερ του δαχτυλιδιού των Νιμπελούνγκεν είναι ακόμη αναρχικός, φίλος του Μπακούνιν, συμμετέχει  στην επανάσταση του 1848.  Μια όπερα με έμμεσες ή άμεσες αναφορές στην εξέγερση ενάντια στο σάπιο κατεστημένο, στην δύναμη του έρωτα, στην μεγάλη γαλλική επανάσταση και στο νιτσεϊκό μύθο του υπεράνθρωπου.

Έτσι λοιπόν  ο υπεράνθρωπος Τζάνγκο/ Ζίγκφριντ, μαζί με τον νεγρόφιλο Σουλτζ   ξεκινάνε να βρουν την γερμανοθρεμμένη Μπρουμχίλντα, που ήταν σε κάποια φυτεία του νότου.  Και όπως ήταν φυσικό σε μια ταινία του Ταραντίνο, σε μια ταινία αναφορά στο γουέστερν-σπαγγέτι, τίποτε δεν πήγαινε καλά και μίλησαν τα όπλα. Με το αίμα, των δουλοκτητών, των λευκών πιστολέρο και των μαύρων ρουφιάνων, να ρέει άφθονο.
Με την εκδίκηση του Τζάνγκο να επιβάλει την δικαιοσύνη του αίματος, του βιβλικού οδόντος αντι οδόντος. Το αγαπάτε αλλήλους δεν υπάρχει στις ταινίες του Ταραντίνο, ούτε καν στην αμερικάνικη κοινωνία που έχει κυριαρχήσει παγκόσμια
Πρόκειται για μια  κλασική ταινία του Ταραντίνο, με μαύρο χιούμορ, με απίστευτο κυνισμό, νιτσεϊκή γραφή, αισθητική των κόμικς με «μπόλικα κιλά, σπλατερικίας κέτσαπ»… Ένα γουέστερν-σπαγγέτι σε B movie συσκευασία. Ό,τι πρέπει για τους φαν των ταινιών του Ταραντίνο..Οι άλλοι ας απολαύσουν   κάτι άλλο….
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΓΥΡΟΣ
Πηγη

24 Ιαν 2013

Mήπως είσαι πολυπολιτισμικός και δεν το ξέρεις;

Ένα μικρό τεστ, για να συνειδητοποιήσουμε, πόσο η γνώση μας είναι εξαρτημένη από τη γνώση όλης της ανθρωπότητας και ότι τελικά, κάθε προσπάθεια για μια εθνική “καθαρότητα” ισοδυναμεί με το σκοτάδι της ναζιστικής πολιτιστικής τέφρας.
ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΑΙ «ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ»
ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;
Το γεγονός ότι ο κλασσικός Ελληνικός πολιτισμός είναι μία από τις βάσεις όλου του σύγχρονου κόσμου είναι μια αδιαμφισβήτητη αλήθεια. Η επιστήμη, η φιλοσοφία, το θέατρο, η δημοκρατία, έχουν σφραγίσει για πάντα την πορεία της παγκόσμιας ιστορίας. Από τη στιγμή, λοιπόν, που σήμερα, ακόμα και ο πιο απόμακρος από τα προηγμένα κέντρα πολιτισμός, είναι αναμεμειγμένος σε κάποιο βαθμό με τον ελληνικό, σημαίνει ότι η πλειονότητα της υφηλίου είναι πολυπολιτισμική. Το ζήτημα είναι, εμείς οι Έλληνες, τι είμαστε; Για παράδειγμα εσύ, που διαβάζεις αυτό το κειμενάκι, είσαι «πολυ-πολιτισμικός» ή όχι ;
Πριν απαντήσεις, σου υπενθυμίζουμε τα εξής:
Φοράς παπούτσια, μια παλαιολιθική εφεύρεση, που την αποκαλείς με ένα περσικό όνομα ( pāpuš, pa=πόδι + puş = κάλυμμα) και επίσης ένα παντελόνι που το εφηύραν οι Σκύθες κι εσύ το ονομάζεις με μια λέξη που προήρθε από το όνομα ενός χαρακτήρα της Ιταλικής Κομμέντια ντελ Άρτε, του Pantalone (δηλαδή Πανταλέων ). Φοράς βρακί, και αν είσαι από την Κρήτη, βράκες, που έχουν όνομα λατινικό (braccae) και είναι ένα ένδυμα, που οι Ρωμαίοι και οι Έλληνες το είδαν να το φοράνε οι Γαλάτες και οι Γερμανοί, ενώ δένεις στο λαιμό σου μια γραβάτα κροατική (χρβάτσκα). Οι τσολιάδες που θαυμάζεις φοράνε τη φουστανέλλα, που ήταν η φορεσιά των Βλάχων, Αλβανών κι Ελλήνων πολεμιστών και παράνομων, όπως την ξανασχεδίασε ο γερμανός ράφτης του Όθωνα (μίνι, πάνω από το γόνατο). Σήμερα, φοράς μπλου τζην, που υπήρξε επινόηση ενός Γερμανο-εβραίου ράφτη της Αμερικής, του Λεβί-Στράους, κατασκευάζεται από ένα ύφασμα που εφευρέθηκε στη Φλωρεντία και βάφεται με ένα χρώμα μπλε λουλακί (indigo, ελλ. ινδικόν),που τα αρχαία χρόνια το ανακάλυψαν οι Ινδοί.
Το εθνικό σου φαγητό, ο μουσακάς, έχει αραβικό όνομα (mussaka, σημαίνει φρέσκο) και δημιουργήθηκε στο παλάτι του Οθωμανού Σουλτάνου από γνώστη της Γαλλικής κουζίνας, εξού κι η μπεσαμέλ. Το άλλο σου αγαπημένο και πασίγνωστο Ελληνικό έδεσμα, ο gyros, ή ντονέρ, προέρχεται από τους οθωμανούς (doner= γυρίζει), που κι αυτοί τον δανείστηκαν από τον Αραβικό στρατό.
Τρως ντομάτες, πατάτες, καλαμπόκι, σοκολάτα και φραγκόσυκα και καπνίζεις, συνήθειες που πήρες από τους ινδιάνους της Αμερικής. Πίνεις κρασί που πρωτοεμφανίστηκε τα προϊστορικά χρόνια κάπου στον Καύκασο και σου αρέσει η μπύρα που είναι εφεύρεση των νεολιθικών κατοίκων της Μεσοποταμίας. ενώ πίνεις αφέψημα από καβουρντισμένους σπόρους καφέ, μια επινόηση των μουσουλμάνων σούφι του Μεσαίωνα. Τρως ψωμί, που επίσης είναι μια νεολιθική εφεύρεση των Μεσοποτάμιων, οι οποίοι, χιλιάδες χρόνια πριν από τους Έλληνες, (τουλάχιστον πριν από αυτούς που μιλούσαν ελληνικά) έκαναν την Νεολιθική και τη Γεωργική επανάσταση και εκτός των άλλων, επινόησαν την καλλιέργεια των δημητριακών, το άροτρο, το δρεπάνι, την ιστιοπλοΐα κι ακόμα τη γραφή, τους γραπτούς νόμους, τη γραφειοκρατία, τον στρατό, τη στρατιωτική στολή και το ιερατείο.

21 Ιαν 2013

Το Πάχτο

Το Πάχτο


Μια φορά και έναν καιρό ζούσε σε ένα ορεινό χωριό ένας πολύ πλούσιος  άρχοντας με χιλιάδες ρίζες ελιές στην ιδιοκτησία του.

Όλα πήγαιναν καλά στην κοινωνία του ορεινού χωριού .

Ο άρχοντας στεκόταν όρθιος μπροστά στο παράθυρο του και αγνάντευε τα κτήματα του.
Τα μπουλούκια των γυναικών μάζευαν τις ελιές.
Ο χωροφύλακας  έκανε την καθιερωμένη  και βαρετή του περιπολία.
Ο  δικαστής  εκδίκαζε συνηθισμένες μικρό υποθέσεις.
Οι Πρετεντέρηδες  κουτσομπόλευαν στα καφενεία  πικάντικα  και φαιδρά θέματα.
Το «Κόμμα των φτωχών» διακήρυττε την έλευση της Δευτέρας  Παρουσίας.

Όλα πήγαιναν καλά στην μικρή κοινωνία τους ορεινού μας χωριού , ώσπου ήρθε να μείνει ένας σπουδαίος  επαναστάτης που έλειπε χρόνια στα ξένα και  τα μάτια του είχανε δει πολλά . Ακόμα περισσότερα, όμως,  είχανε ακούσει τα αυτιά του.
Οι χωριανοί του πρότειναν να γίνει Δήμαρχος μιας και ήταν πολύ μορφωμένος και πολύ δίκαιος.
Ο  «Κύριος Σπύρος» ήθελε να ξεκουραστεί αλλά ,πάλι,  σκεφτόταν ότι  για να φτάσεις  στο ξημέρωμα  ο μόνος δρόμος είναι η νύχτα.
Έτσι λοιπόν έβαλε υποψηφιότητα και εκλέχτηκε Δήμαρχος.
Επί των ημερών του έγιναν σπουδαία πράγματα στο χωριό.
Έφτιαξε παιδικό σταθμό για να αφήνουν οι γυναίκες τα παιδιά τους όταν πηγαίνουν για στις ελιές, σε μια εποχή που κανένας , ούτε καν στην πόλη,  δεν  ήξερε τι είναι αυτό το πράγμα.
Έφερε μόνιμο γιατρό που  ήταν  πολυτέλεια ακόμα και για τους κατοίκους της πόλης.
Οργάνωσε συσσίτιο στο σχολείο  με έξοδα της κοινότητας.
Έκανε σπουδαίες πολιτιστικές εκδηλώσεις .
Ο Άρχοντας κοίταγε ανήσυχος πίσω από τις κουρτίνες του παραθύρου του. Όσο ο κύριος  Σπύρος μάθαινε τους χωριάτες να μοιράζονται την φτώχεια ήταν απλώς ενοχλητικός και ίσως , εν δυνάμει, επικίνδυνος.
Ώσπου μια μέρα το Δημαρχείο  ανακοίνωσε μια σημαντική απόφαση . «Όσοι είχαν κάτω από εκατό ρίζες ελιές θα απαλλάσσονταν από την δημοτική φορολογία. Όσοι είχαν μέχρι χίλιες θα συνέχιζαν να πληρώνουν τον ίδιο φόρο  και όσοι είχαν πάνω από χίλιες ρίζες ελιές θα πλήρωναν  διπλάσιο φόρο».
Οι σύντροφοι του Δημάρχου έπεισαν επίσης τα μπουλούκια των γυναικών να ζητήσουν μεγαλύτερη αμοιβή από τον άρχοντα  για το μάζεμα της ελιάς.
Το σπουδαιότερο όμως  ήταν που έπεισε όσους έπαιρναν «πάχτο»  τις ελιές του άρχοντα να ζητήσουν το μισό λάδι  από κάθε σοδειά.
Ο Κύριος Σπύρος  δοκίμασε να περάσει την αόρατη κόκκινη γραμμή γύρω από τον άρχοντα.
Δεν του αρκούσε το μοίρασμα της φτώχειας  και ξεκίνησε να μοιράσει τον πλούτο.
Και ενώ όλα πήγαιναν καλά στην μικρή κοινωνία του ορεινού χωριού, ο άρχοντας σήμανε συναγερμό.
Οι Πρετεντέρηδες άρχισαν να διαδίδουν ψέματα και συκοφαντίες στα καφενεία.
Ο Χωροφύλακας άρχισε νευρικές περιπολίες  και συλλήψεις υπόπτων.
Το στρατιωτικό φυλάκιο «ετέθει σε επιφυλακή  για την περίπτωση πιθανής εισβολής  αιμοβόρων εχθρών» .
Ο Δικαστής ανέλαβε να βγάλει  «αντισυνταγματικές» τις αποφάσεις του Δημάρχου.
Ακόμα και το «Κόμμα των φτωχών» ,  μικροαστό τυχοδιώκτη  τον ανέβαζε , αντεπαναστάτη ρεβιζιονιστή τον κατέβαζε.
Μετά από την περίοδο των διώξεων επανήρθε η κανονικότητα.
Ο άρχοντας στεκόταν πάλι όρθιος μπροστά στο παράθυρο του και αγνάντευε τα κτήματα του.
Τα μπουλούκια των γυναικών μάζευαν πάλι τις ελιές.
Ο χωροφύλακας  έκανε πάλι την καθιερωμένη  και βαρετή του περιπολία.
Ο  δικαστής  εκδίκαζε πάλι τις συνηθισμένες μικρό υποθέσεις.
Οι Πρετεντέρηδες  κουτσομπόλευαν ξανά στα καφενεία  πικάντικα  και φαιδρά θέματα  και
το «Κόμμα των φτωχών» συνέχιζε να διακηρύττει  την έλευση της Δευτέρας  Παρουσίας.
Πέρασαν τα χρόνια  και η ύπαρξη της αόρατης κόκκινης γραμμής γύρω από το αρχοντικό παρέμενε για όλους ένα επτασφράγιστο μυστικό.
Πέθανε ο κύριος Σπύρος και πήγα και εγώ στην κηδεία του .
Έριξα λίγο χώμα στον τάφο παρόλο που πάντοτε σιχαινόμουνα να πιάνω τα χώματα των νεκροταφείων.
Με πέρασε  και από τον κώλο του βελονιού ο κομματικός επίτροπος του «Κόμματος των φτωχών» :   «Τι δουλειά έχεις εσύ στην κηδεία αυτού του αναρχοτροτσκιστικού αποβράσματος;».
Ω!
Αυτά που λες φίλε!
Για να  φτάσεις στο ξημέρωμα ο μόνος δρόμος είναι η νύχτα.

ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ!! ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ



ΟΛΑ ΔΩΡΕΑΝ!! ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΑΓΑΘΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

http://www.iliohoros.gr/pazari/antallagi/
http://dwsepare.ning.com/
http://www.tzaba.gr/index.php?option=com_contenttask=viewid=116Itemid=104
http://www.tzaba.gr/index.php?option=com_contenttask=blogcategoryid=28Itemid=105
http://www.forfree.gr/thess/
http://jaba.gr/
http://www.cleverspending.gr/

Σκόρος, www.skoros.espiv.net,
Ο «Σκόρος» είναι το χαριστικό παζάρι του Σπόρου που μετακόμισε στο δικό του αυτόνομο χώρο.
Μην το πετάς, χάρισε το, www.xariseto.gr, τo xariseto.gr είναι το πρώτο και μεγαλύτερο πανελλαδικό δίκτυο , δωρεάν προσφοράς και ζήτησης αντικειμένων καθώς και ανταλλαγής προϊόντων και υπηρεσιών
ΧΩΡΙΣ ΕΥΡΩ
Χαρίζω, www.xarizo.blogspot.com
Δίκτυο Freecycle, http://freecycle.wikispaces.com/ /freecycle_gr
Ζωή χωρίς χρήματα, http://zoixorisxrimata.blogspot.com/
Δώσε Πάρε, http://dwsepare.ning.com/
Ηλιόχωρος, www.iliohoros.gr/pazari/antallagi/prosfero1/igeia.shtml
ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
http://www.opencalendar.gr/portal/ocsm/freeEvents/rp/1
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
http://www.freecycle.org/group/GR/Greece
http://www.xariseto.gr/

ΔΩΡΕΑΝ Ε-ΒΟΟΚS KAI ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ
http://genia700euro.pblogs.gr/2010/06/646881.html
http://greekbookcrossing.pbworks.com/w/page/15662424/%CE%9F%CE%94%CE%97%CE%93%CE%99%CE%95%CE%A3-BOOKCROSSING

ΔΩΡΕΑΝ ΦΑΓΗΤΟ ΑΝΑ ΝΟΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
http://helping.gr/8DE911D1.el.aspx
ΤΟ ΦΤΙΑΧΝΩ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ
Παρασκευή αποθήκευση και συντήρηση τροφών. Βιολογική σπορά φύτεμα καλλιέργεια λαχανικών βοτάνων φυτών δέντρων. Φυσικές θεραπείες βοτανοθεραπεία υγεία και διατροφή
http://www.ftiaxno.gr/
Πώς καλλιεργώ λαχανικά
Πώς καλλιεργώ ντομάτες
http://symbulos.blogspot.com/2010/05/blog-post_8391.html
Πώς καλλιεργώ πατάτες
http://symbulos.blogspot.com/2010/05/blog-post_11.html
Πώς καλλιεργώ σέσκουλα
http://symbulos.blogspot.com/2010/04/blog-post_9569.html
Πώς καλλιεργώ καρότα
http://symbulos.blogspot.com/2010/04/blog-post_14.html


ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΕΤΕ TO ΠΟΔΗΛΑΤΟ
http://www.podilates-thess.gr/forum/forum-10/community-can-cycle/
http://www.searchgrid.org/index.php?lang=elcat=434month=2011-06id=49209

ΔΩΡΕΑΝ ΔΙΑΜΟΝΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
http://blogs.pathfinder.gr/genia700euro/write/post?e=362314
Ανταλλαγή σπιτιών
http://antallagi.blogspot.com/
ανταλλαγή σπιτιού για διακοπές σε όλο τον κόσμο
http://www.intervac-homeexchange.com/?lang=el_GR
ανταλλαγή σπιτιού για διακοπές στην Ελλάδα
WWW.elladahomeexchange.gr

ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
http://cebil.gr/channels.php
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ


Το μήνυμα εστάλη . . .



 φώτο : EUROKINISSI - Θανάσης Καλιάρας                                                                                                                                                    Το μήνυμα εστάλη … Ηχηρό ήταν το μήνυμα που πήραν από την αντιφασιστική συγκέντρωση - πορεία το Σάββατο (19/1) στα Τρίκαλα οι νεοναζί χρυσαυγίτες και οι ‘φίλοι τους’. Στην δυναμική πορεία που πραγματοποιήθηκε, συμμετείχαν μέλη συλλογικοτήτων, οργανώσεων, φορέων, κομμάτων, ανένταχτοι, οπαδοί (original Τρικάλων) και αρκετά μέλη της Πακιστανικής κοινότητας στο νομό. Η κίνηση αυτή, είχε στόχο την άμεση μαζική απάντηση στη δολοφονία του 27χρονου Σαχτζάτ Λουκμάν στην Αθήνα, στον άγριο ξυλοδαρμό Πακιστανού μετανάστη στο Μεγαλοχώρι από νεοναζί καθάρματα, καθώς και στους εκφοβισμούς σε απολυμένους εργάτες τοπικής επιχείρησης από γνωστούς στην πόλη φασίστες. Μετά από όλα αυτά που συμβαίνουν πανελλαδικά και τοπικά, δεν δικαιολογείται κανείς να επικαλεστεί πως « δεν είδα, δεν κατάλαβα, δε γνώριζα »... Λειτουργώντας κανείς έτσι, (είτε δείχνοντας ανοχή, είτε παραμένοντας αδιάφορος απέναντι στους νεοναζί) έχει διαλέξει ήδη πλευρά. Επίσης, την ίδια πλευρά έχουν διαλέξει εδώ και πολύ καιρό οι τοπικοί δημοσιογράφοι, προβάλλοντας τακτικά και δίνοντας βήμα σε αυτή τη ναζιστική συμμορία. Εμείς απ’ την πλευρά μας, συνεχίζουμε τον κοινωνικό και αντιφασιστικό αγώνα με πολύμορφες, συλλογικές, ενωτικές και αλληλέγγυες δράσεις. Υ.Γ.(1) Ας έχουν λοιπόν υπ’ όψιν τους οι χρυσαυγίτες και οι ‘φίλοι’ τους, επειδή τα κεφάλια τους είναι σίγουρα άδεια και δυσκολεύονται να κατανοήσουν έννοιες και καταστάσεις, να αποστηθίσουν τα παρακάτω : · Μην τολμήσουν να ξανασηκώσουν τα ξερά τους σε μετανάστες, ανθρώπους που βρίσκονται στο περιθώριο και σε οποιονδήποτε ‘διαφορετικό’ … · Μην τολμήσουν να απειλήσουν ξανά συντρόφους και συναγωνιστές μας,κυρίως μαθητές … Την επόμενη φορά, η απάντηση θα είναι πιο άμεση και εμείς «δεν καταδικάζουμε τη βία από όπου και αν προέρχεται». Υ.Γ.(2) Συγχαρητήρια στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία μετά από εκατοντάδες μαχαιρωμένους και νεκρούς στην Αθήνα, εξιχνίασε για πρώτη φορά ρατσιστική δολοφονία μετανάστη από νεοναζί …
Πηγη

20 Ιαν 2013

αντιπολεμικός λόγος βετεράνου Αμερικανού


Συγκλονιστικός λόγος βετεράνου του Ιράκ


Ο Mike Prysner είναι βετεράνος του αμερικανικού στρατού. Συμμετείχε στον πόλεμο του Ιράκ.
 
 

ΔΕΝ ΗΡΘΕ ΣΗΜΕΡΑ...

 

Φασιστοειδή και συγκεκριμένα χρυσαυγήτες, δολοφόνησαν έναν εργάτη 26 χρονών, 
το χάραμα που κίνησε το παλικάρι για το μεροκάματο. 

 ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ, 
ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ 
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ, 
ΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΘΟΥΜΕ ΕΔΩ(!!!)
ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΠΛΟΥΣΤΕΡΟ:  
ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!
Σερντάρ το όνομα του παλικαριού  
και μια δόλια μάνα τον περιμένει να γυρίσει απ' την ξενιτιά....

Τον Σερντάρ 1 τον αναζήτησαν χτες οι δικοί του στον εργοδότη του, κι αυτός απάντησε:
Δεν ήρθε σήμερα. 

Τον Σερντάρ 2 τον αναζήτησαν προχτές στο σπίτι του οι συμπατριώτες του κι ο σπιτονοικοκύρης του απάντησε: 
Δεν φάνηκε σήμερα.

Τον Σερντάρ 3 τον αναζήτησαν αντιπροχτές οι φίλοι του στο πάρκο, κι οι άλλοι που τον ήξεραν απάντησαν: 
Δεν πέρασε σήμερα.

Τον Σερντάρ 4 τον αναζήτησαν… μα δεν ήρθε σήμερα… 

Τα παιδιά σας, θα σας αναζητήσουν αύριο και οι γείτονες θα πουν: 
Δεν είδαμε τους γονείς σας σήμερα… 
Οι γονείς σου, θα σ’ αναζητήσουν αύριο και οι γείτονες θα πουν: 
Δεν είδαμε το παιδί σας σήμερα… 
Κι οι μαυροφορεμένες μάνες και τα ορφανά παιδιά, 
θα ξέρουμε ότι δολοφονηθήκαμε πισώπλατα, γιατί δεν σερνόμασταν σαν φασιτοναζιστικά σκουλήκια στου καπιταλισμού τα πατώματα, μόνο παλεύαμε να τα ξηλώσουμε, να φτάσουμε στα θεμέλια τού καπιταλισμού και να τον ανατρέψουμε. 

Τι κάθεστε λοιπόν και περιμένετε; Τι;;;

Δεν ξέρετε ότι πάντα μετά τούς «Σερντάρ» έρχεται η σειρά σας; 

Τι περιμένετε παθητικά; Τι;;; 

Ν’ αφήσετε ορφανά τα παιδιά σας,

ή να μαυροφορεθείτε για τα δολοφονημένα παιδιά σας;;;

Δεν καταλαβαίνετε ότι ο καπιταλισμός για να κερδίσει χρόνο θα πιεί το αίμα σας-μας;
Δεν αντιλαμβάνεστε ότι για να μας επιβάλλουν μια ζωή «κόλαση» επί γης, 
δε θα διστάσουν να μας στείλουν στον «παράδεισο» τ’ ουρανού; 

Και γιατί να μην το κάνουν δηλαδή;

Σήμερα άλλωστε, περισσεύουμε στην Ελλάδα 1.500.000 άνεργοι κι εκατοντάδες χιλιάδες υποαπασχολούμενοι. Σκασίλα τους αν μας εξολοθρεύσουν και μέσα σε μια νύχτα. 
Δεν θα τους λείψουμε. 
Αντίθετα, είναι η μόνη λύση για να μειώσουν προσωρινά την ανεργία. 
Κι εκείνο που ξέρουν πολύ καλά, είναι πως η ανεργία θα μεγαλώσει και θα συνεχίζει να μεγαλώνει, κι όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σ’ όλον τον καπιταλιστικό κόσμο. 

Δεν υπάρχει διέξοδος για τον καπιταλισμό. Δεν μπορεί να δώσει δουλειά στον κόσμο, μήτε τίποτα καλό γενικότερα. 
Βαραβαρότητα και μόνο βαρβαρότητα έχει να μας τρατάρει.  

Τι επιλογή έχουν λοιπόν τα μονοπώλια, μια κι αυτά είναι εξουσία;

Ν’ απαλλαγούν από καμιά 50.000.000 ανθρώπους, π.χ. στην Ευρωπαϊκή Ένωση (και στην Ελλάδα συνεπώς),

για να φρενάρουν το τέρας τής ανεργίας… και φυσικά, να δώσουν και ώθηση στα κέρδη τους... 
Σας θυμίζει τίποτα αυτό το νούμερο; 50.000.000 
Σας θυμίζει…

Τα 50.000.000 νεκρούς τού Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. 
Και μετά …ήρθε η ανάπτυξη… και χτίσαν κι άλλες περιουσίες οι καπιταλιστές πάνω στα 50.000.000 πτώματα κι άλλους τόσους σακατεμένους...

Ο Τσίπρας, ο Σόιμπλε και ο …μεσαίος χώρος


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ

Γιώργος Λαουτάρης
«Ναι» στους μνημονιακούς δημοσιονομικούς στόχους αλλά χωρίς μνημονιακή λιτότητα, το μήνυμα που έστειλε ο ΣΥΡΙΖΑ από τη Γερμανία
Δείξε μου τους συνομιλητές σου, να σου πω ποιος είσαι. Με αυτή την αρχή στις αποσκευές ο Αλέξης Τσίπρας ταξίδεψε στο Βερολίνο, όπου εκτός από λουλούδια στον τάφο της Ρόζας Λούξεμπουργκ, άφησε και τα διαπιστευτήριά του στον ισχυρό άνδρα της Γερμανίας και της οικονομίας της ΕΕ, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
Η Κουμουνδούρου μπορεί να κέρδισε με αυτό τον τρόπο την πολιτική της αναγνώριση ως δυνάμει κυβερνητική εναλλακτική για την Ελλάδα από την ηγεμονική δύναμη της Ευρώπης, ωστόσο έδωσε παράλληλα και εξετάσεις διαπραγμάτευσης, στις οποίες απέφυγε επιμελώς να θέσει το μείζον θέμα της κατάργησης του Μνημονίου και της αμφισβήτησης των δανειακών συμβάσεων της χώρας.
Παράλληλα, ο Αλέξης Τσίπρας κατέστησε σαφές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «ωριμάζει βίαια» όπως λέγεται μετά τις τελευταίες εκλογές, στην κατεύθυνση μιας ενσωματωμένης στο αστικό και θεσμικό σύστημα κυβερνητικής λύσης, με λιγότερο αιχμηρές θέσεις και περισσότερες πολιτικές υπεκφυγές.
Ο συμβολισμός που εκπέμπει μια άρνηση να συναντηθεί κανείς με κάποιον «επίσημο» βρίσκεται στον αντίποδα του χαρακτήρα που έχει η χειραψία και η πολιτισμένη ανταλλαγή απόψεων μεταξύ πολιτικών αντιπάλων.
Η μεταστροφή του ΣΥΡΙΖΑ στα πολιτικά αυτά ήθη ήταν εντυπωσιακά απότομη. Τον Ιανουάριο του 2012, όταν επισκεπτόταν την Ελλάδα ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ, Εχούντ Μπάρακ, το τμήμα Εξωτερικής Πολιτικής του Συνασπισμού κατήγγειλε την τότε κυβέρνηση ότι «η χώρα μας μετατρέπεται στην ουσία στο μακρύ χέρι των ισραηλινών στρατηγικών επιδιώξεων» και οι άνθρωποι του Συνασπισμού και του ΣΥΡΙΖΑ διαδήλωναν στους δρόμους της Αθήνας ότι ο επισκέπτης ήταν ανεπιθύμητος.
Μετεκλογικά όμως, τον Αύγουστο του 2012, η επίσκεψη του Σιμόν Πέρες στην Αθήνα οδήγησε τον Αλέξη Τσίπρα να φύγει όπως όπως από τον τόπο διακοπών του και να σπεύσει σε «εθιμοτυπική» όπως χαρακτηρίστηκε συνάντηση με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό.
Αντίστοιχα, τον Ιούλιο του 2012, σε μια δήλωση που συζητήθηκε πολύ, ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε τους εκπροσώπους της τρόικας Τόμσεν, Μορς και Μαζούχ «εντεταλμένους υπαλλήλους», τονίζοντας ότι «δεν έχει κανένα νόημα η συνάντηση και η συζήτηση μαζί τους». Πριν αλέκτορα φωνήσαι, τον Σεπτέμβριο, ο Αλέξης Τσίπρας και σύσσωμο το οικονομικό του επιτελείο συναντήθηκε με τον Γερμανό επικεφαλής της τασκ φορς, Χορστ Ράιχενμπαχ.