4 Μαΐ 2013

Στα θέματα αυτά οι Ευαγγελιστές δεν συμφωνούν καθόλου μεταξύ τους, ως προς τα πραγματικά περιστατικά. Για το τι διέδιδε η προφορική παράδοση ανάμεσα στις πρώτες χριστιανικές κοινότητες, μας δίνει μια ιδέα η καταγραφή όσων είχαν αφηγηθεί στον Παύλο -και αυτός τις αναπαρήγαγε ως απολύτως έγκυρες και αληθείς- για τις εμφανίσεις του Ιησού μετά την ανάσταση[1]: Και ότι ετάφη, και ότι εγήγερται τη τρίτη ημέρα κατά τας γραφάς, και ότι ώφθη Κηφά, είτα τοις δώδεκα’ έπειτα ώφθη επάνω παντακοσίοις αδελφοίς εφάπαξ, εξ ών οι πλείους μένουσιν έως άρτι, τινές δε και εκοιμήθησαν’ έπειτα ώφθη Ιακώβω, είτα τοις αποστόλοις πάσιν’ έσχατον δε πάντων ώσπερ- ει το εκτρώματι ώφθη καμοί. Ο Παύλος καταγράφει τις εξής πέντε συν μία εμφανίσεις: Στον Πέτρο, στους δώδεκα, σε πάνω από πεντακόσιους -που οι περισσότεροι ζούσαν ακόμα-, στον Ιάκωβο, σε όλους τους αποστόλους και, τέλος, κατά κάποιον τρόπο, στον ίδιο τον Παύλο[2].

Αρκεί να διαβάσει κανείς τις αντίστοιχες περιγραφές των Ευαγγελίων (που γράφτηκαν αργότερα από τις επιστολές του Παύλου) και θα διαπιστώσει ότι καθένας έχει τη δική του εκδοχή, η οποία διαφέρει από όλους τους άλλους – λες και η εμφάνιση του αναστάντος Ιησού ήταν παρεξηγήσιμο περιστατικό. Όπως και στο θέμα των αναστάσεων που πραγματοποίησε ο Ιησούς. Όπως και σε βασικά σημεία του κηρύγματος -όπου ορισμένες φορές εμφανίζεται αντιφατικός ο ίδιος ο Ιησούς. Όπως στις απίστευτες αφηγήσεις για τις μάχες με τα δαιμόνια.
Με μια έννοια είναι απολύτως φυσιολογικό – πώς να συμφωνήσουν τόσοι άνθρωποι ότι είδαν με τον ίδιο τρόπο κάτι το οποίο στην πραγματικότητα δεν είδε κανένας; Ο αναγνώστης μπορεί να καταλάβει τι λογής ιστορίες και γεγονότα έπλαθε η γόνιμη φαντασία των μαθητών και των βιογράφων του Ιησού, από το περιστατικό του νεανίσκου με σινδόνα επί γυμνού, κατά τη σύλληψη του Ιησού, που αναφέρει μονάχα ο Μάρκος[3]: Και εις τις νεανίσκος ηκολούθησεν αυτώ, περιβεβλημένος σινδόνα επί γυμνού’ και κρατούσιν αυτόν οι νεανίσκοι’ ο δε καταλιπών την σινδόνα γυμνός έφυγεν απ’ αυτών. Ή από την εμφάνιση που πραγματοποίησε ο Ιησούς σε πέντε μαθητές, στη θάλασσα της Τιβεριάδος, όπου και αλιεύθησαν 153 ιχθύες[4], όπως ισχυρίζεται ο Ιωάννης[5].

[1]Α’ Κορ. ΙΕ’ 4-8
[2] Ο Παύλος αγνοεί πλήρως τη Μαρία Μαγδαληνή – ένα Θεός ξέρει γιατί…
[3] Μαρκ. ΙΔ’ 51-52
[4] Το γεγονός ότι αναφέρεται ο συγκεκριμένος αριθμός των ψαριών είχε συγκλονιστικές συνέπειες στην πατερική γραμματεία: Ο πολύς Αυγουστίνος έγραψε ολόκληρη πραγματεία για να ερμηνεύσει το νούμερο – με κυριολεκτικά απίστευτες …διανοίξεις!
[5] Ιωάν. ΚΑ’ 11
Πηγή http://panosz.wordpress.com/2008/04/26/mysteries-2/#more-1698

Ο χρυσός και η δημοκρατία δεν πάνε μαζί – η Eldorado Gold αντιμετωπίζει αποφασισμένη αντίδραση στην Ελλάδα

mat-ierissosΠέμπτη, 2 Μαΐου 2013
Ενώ η Eldorado Gold οργανώνει σήμερα την ετήσια συνέλευση των μετόχων της στο Βανκούβερ, οι Καναδοί μπορεί να αναρωτηθούν γιατί τα σχέδια της εταιρείας για εξόρυξη χρυσού στη βόρεια Ελλάδα συναντούν τέτοια ισχυρή αντίσταση από τους κατοίκους, ακόμη και από ορισμένες τοπικές αρχές. Υπάρχουν πραγματικά μόνο δύο προβλήματα: αυτό που η εταιρεία σχεδιάζει να κάνει, και ο τρόπος που το κάνει.
Η Eldorado σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα συνδυασμό επιφανειακού και υπόγειου μεταλλείου χρυσού, που συνδέεται με το υπάρχον μεταλλείο μολύβδου-ψευδαργύρου στο Στρατώνι. Αν και η εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει επεξεργασία κλειστού κυκλώματος και όχι υπαίθρια εκχύλιση σε σωρούς (όπως κάνει στην Τουρκία, όπου έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα), οι πιθανές επιπτώσεις στα υπόγεια ύδατα και τις ροές των επιφανειακών υδάτων είναι τεράστια. Τα μεταλλεία  θα απαιτήσουν επίσης την καταστροφή σημαντικών δασικών εκτάσεων.
Τουρισμός και η γεωργία είναι οι ζωοδότες της Βόρειας Ελλάδας και το να καταστραφούν μεγάλα κομμάτια του περιβάλλοντος δεν είναι καλό για κανένα από τα δυο. Επίσης, η εξόρυξη είναι εξ ορισμού μια δραστηριότητα με ημερομηνία λήξης, ενώ η σωστή διαχείριση της αλιείας, της γεωργίας και του τουρισμού θα διαρκέσει για πάντα. Παρά τους ισχυρισμούς της εταιρείας ότι έχει τη στήριξη του κοινού, οι περισσότεροι άνθρωποι στη Χαλκιδική και τη Θράκη έχουν ήδη αποφασίσει ότι θέλουν ένα βιώσιμο μέλλον και όχι ένα εξορυκτικό μέλλον.
Ίσως η δημόσια στήριξη στην οποία αναφέρεται η Eldorado  είναι αυτή για την οποία η εταιρεία έχει πληρώσει. Η Eldorado έχει εντείνει τις προσλήψεις ντόπιων κατοίκων, ακόμη και αν δεν έχουν πραγματικά δουλειά να κάνουν, έτσι ώστε να έχουν συμφέρον από την έγκριση των σχεδίων. Η Eldorado επίσης έχει επωφεληθεί από την οικονομική κρίση για να εντείνει τις πιέσεις στις ελληνικές αρχές, όπως αποδεικνύεται από την ένταξη στο “fast track” που της χορηγήθηκε στο πλαίσιο των πολιτικών “λιτότητας”, για να επιτρέψει στην εταιρεία να πάρει τις άδειες της χωρίς ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών. Η εταιρεία έχει επίσης βασιστεί στην όλο και πιο βίαιη δράση της αστυνομίας να καταστείλει τις διαδηλώσεις, οι οποίες με τη σειρά τους έχουν γίνει πιο οργισμένες. Η Διεθνής Αμνηστία έχει εκφράσει την ανησυχία της για την επιδεινούμενη κατάσταση, η οποία περιλαμβάνει την καύση εξοπλισμού της εταιρείας από διαδηλωτές, αλλά και κυνηγητό και άγριο ξυλοδαρμό ειρηνικών διαδηλωτών από την αστυνομία, τη ρίψη δακρυγόνων μέσα στα αυτοκίνητα ανθρώπων, την παράνομη λήψη δειγμάτων DNA από «υπόπτους», και το σπάσιμο από πόρτες στη μέση της νύχτας για να κάνουν συλλήψεις.

Το κάψιμο του Ιούδα, φροντιστήριο ρατσισμού

Η παράδοση είναι καλή, αλλά όχι πάντα. Κάποια έθιμα, εκτός από βλακώδη, είναι και φορείς μετάδοσης χυδαίου ρατσισμού στη νεολαία. Ένα από αυτά, το κάψιμο του Ιούδα, κάθε Μεγάλη Παρασκευή.
Το έθιμο διασκεδάζει τους νεοέλληνες, που συρρέουν στις εκκλησίες, σε πολλά μέρη της χώρας, για να πενθήσουν ευλαβώς τα Θεία Πάθη, με …μπαρουτόβολα, ρουκέτες, χειροβομβίδες κρότου και λάμψης και πολύ μεγάλες ποσότητες χυδαιότητας και υποκρισίας.
Ένας κορυφαίος Ιούδας καίγεται κάθε χρόνο στους Νέους Επιβάτες, το όμορφο χωριό του Δήμου Θερμαϊκού.
Σε φυσικό μέγεθος, πυρπολείται κρεμασμένος από ένα πανύψηλο ικρίωμα, με ένα μικρό βουνό από κληματσίδες, κληματόβεργες δηλαδή, φυλαγμένες επιτούτου από το κλάδεμα των αμπελιών.
Μόλις περάσει ο Επιτάφιος από την αποβάθρα, αρχίζει ο …πολιτισμός. Το πλήθος τραγουδάει χοροπηδώντας κυκλικά γύρω από τον φλεγόμενο Ιούδα, με συνεχώς αυξανόμενη ένταση:
Κεράτσα, Κεράτσα, Κεράτσα Κληματσίδα,
Να κάψουμε τον Οβριό, που πουλεί τα μήλα,
Επάνω στη γκαμήλα.
Οβριός τ’ ορνίθι το ‘κλεψε, μες το βρακί του το ‘βαλε
Για του γέρου τα μιστά, που πελέκα τα καρφιά.
Νο του, νο του χέζω το νουνό του
Γάρο του γάρο του, χέζω το τσιγάρο του
Μπούκι μπούκι του, χέζω το τσιμπούκι του.
Οβριός πουλεί μαχαίρια, να κοπούν τα δυό του χέρια.
Οβριός πουλεί μετάξι, σαν τον διάολο να πετάξει.
Οβριός πουλεί ψαλίδια, να κοπούν τα δυο τ’ τ’ αρχίδια.
Πάνε όλ’ στ’ ανάθεμα, πάνε και στ’ ανάσκελα.
*
Και μη βγει κανένας να πει πως το έθιμο το κρατάμε, επειδή το έφεραν οι παππούδες μας από την Ανατολή (τους Επιβάτες της Ανατολικής Θράκης, εν προκειμένω). Παρόμοιες ρατσιστικές αηδίες γίνονται και στα δικά μου τα χωριά, στην Καλαμάτα – και σε όλη την Ελλάδα. Πρόκειται για μια εντελώς απαράδεκτη κατάσταση, που δηλητηριάζει τα παιδιά και τα εθίζει στο ρατσισμό και τον αντισημιτισμό.

Η επίσημη Εκκλησία είναι κατά του εθίμου: http://www.ecclesia.gr/greek/HolySynod/commitees/press/epifanios/epifanios_text11.htm

Τα ίδια χάλια και στην Κύπρο: http://www.politis.com.cy/cgibin/hweb?-A=704753&-V=archivearticles&-p και εδώ: http://www.phileleftheros.com/main/showarticle_prt.asp?id=477417

Για το …επιστημονικόν του θέματος, δείτε εδώ: http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=12919&m=B12&aa=1

Η φωτογραφία είναι από κάποιον Ιούδα της Χαλκιδικής.
Νομίζω  ότι   έχει  μεγάλη αξία να  παρακολουθήσει κανείς τον διάλογο στο ποστ.
Πηγη

30 Απρ 2013

O EΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΜΕΝΗ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΤΟ 1919

Η μεγάλη Οκτωβριανή επανάσταση του 1917 αφού σύντομα κέρδισε την εξουσία αντιμετώπισε σύντομα την αντεπανάσταση των παλαιών κυρίαρχων της αχανούς χώρας.

Δεν έφταναν όμως οι αντιδραστικοί, σε βοήθεια των αντιδραστικών δυνάμεων έσπευσαν νομίζω κοντά στις 35!!!! χώρες. Στόχος να καταστείλουν την επανάσταση των προλετάριων και της μορφής διακυβέρνησης των Σοβιέτ... Ανάμεσα στις χώρες που έσπευσαν προς διάσωση της αντεπανάστασης και της υπεράσπισης των αντιδραστικών πολιτικών δυνάμεων ήταν και Ελληνικό εκστρατευτικό σώμα.

Από κει και πέρα αφού συνήθισε η Ελλάς έστειλε στρατεύματα και στην διάλυση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, στον εμφύλιο της χερσονήσου της Κορέας και στις σημερινές κρίσεις Αφγανιστάν, Γιουγκοσλαβία, Ιράκ κλπ...

Οι αγώνες των μπολσεβίκων και συνολικά του Σοβιετικού προλεταριάτου καθώς και των συμμάχων τους χωρικών ήταν αποφασιστικός. Βρήκα ένα βιβλίο του υπεύθυνου μητροπολίτη του εκστρατευτικού σώματος των Ελλήνων, του αποθανόντα ... άντε κεκοιμισμένου, Παντελεήμων Φωστίνη.

Νομίζω ότι θα σας βοηθήσει στην πιό πλήρη ιστορική περιγραφή, την ανάλυση και θα κατανοήσετε την ψυχολογία των επιτιθεμένων...

Δεν θα ήθελα να πω την γνώμη μου... Όσοι με παρακολουθείτε κατανοείται...


Τι σπάνιο βιβλίο το βρήκα στο scribd το οποίο τώρα το βρίσκω καλή πηγή ενημέρωσις.... Για τον μητροπολίτη αυτό δες την προηγούμενή μου ανάρτηση καθώς και παλαιότερες..