Ισοδυναμεί με πώληση 100-300 καλών κατοικιών στη Γλυφάδα, υποστηρίζουν οι τοπικοί άρχοντες
«Θέλουμε να ακουστεί η αλήθεια για τον χώρο του πρώην
αεροδρομίου στο Ελληνικό. Όπως και σε άλλα θέματα τελευταία, υπάρχει
διαστρέβλωση. Αυτή η έκταση δεν πάει για ξεπούλημα, αλλά για χάρισμα.
Μάλιστα το Ελληνικό Δημόσιο θα ξοδέψει και χρήματα για το παραδώσει
καθαρό στους επενδυτές» είπε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης κ. Χρήστος Κορτζίδης, ο οποίος προειδοποίησε ότι θα υπερασπιστούν τον χώρο απέναντι σε κάθε σχέδιο τσιμεντοποίησης. «Θα μας βρουν εκεί. Απέναντί τους» τόνισε.
Το κόστος των συνοδών έργων, των μεταστεγάσεων, της κατασκευής και
ανακατασκευής σημαντικών υποδομών που θα επωμισθεί το Ελληνικό Δημόσιο «θα υπερβεί το πενταπλάσιο των εσόδων πλησιάζοντας τα 2,5 δισ. ευρώ»,
όπως ανέφερε ο επίκουρος καθηγητής Πολεοδομίας και επιστημονικός
υπεύθυνος της Ερευνητικής Ομάδας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
(ΕΜΠ) για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού κ. Νίκος Μπελαβίλας. Δηλαδή, όπως υπογράμμισε ο καθηγητής, «το Ελληνικό δεν πωλείται αλλά δωρίζεται, “με προίκα”».
Κι αυτό την ίδια στιγμή που η πώληση του πρώην αεροδρομίου και του
Αγίου Κοσμά θα φέρει το ένα πέμπτο ή και λιγότερο της αξίας των εσόδων
που είχαν προβλεφθεί προ διετίας. Τότε τα αναμενόμενα έσοδα από την
πώληση των 6.300 στρεμμάτων ήταν 5 δισ. ευρώ ενώ οι σημερινές προσδοκίες
μόλις που αγγίζουν τα 500 εκατ. ευρώ.
«Αυτό δεν είναι ένα σενάριο άγνωστο στην Ελλάδα. Έχουμε την όχι
μακρινή εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και τη μόλις χθεσινή
εμπειρία των εθνικών οδικών αξόνων, οι οποίοι χρηματοδοτούνται εκ νέου
λόγω της αδυναμίας των ιδιωτών να αντεπεξέλθουν στο κόστος κατασκευής
τους» δήλωσε ο καθηγητής.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) κ. Χρήστος Σπίρτζης
επεσήμανε ότι ένας σωστός χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός θα
εικοσαπλασίαζε την προίκα του Ελληνικού. Μάλιστα, σημείωσε ότι το ΤΕΕ θα
προχωρήσει σε μελέτη ώστε να εκτιμηθεί η πραγματική αξία του πρώην
αεροδρομίου.
Διαμάχη για τις θέσεις εργασίας
«Οι προβλεπόμενες θέσεις εργασίας ξεκίνησαν από τον αριθμό των
45.000 το 2010, μειώθηκαν στις 15.000 το 2012 και τώρα βρίσκονται γύρω
στις 10.000. Πότε θα εξασφαλισθούν;» αναρωτήθηκε ο κ. Μπελαβίλας ο
οποίος σχολίασε ότι στην πραγματικότητα δεν θα υπάρξουν περισσότερες από
500 θέσεις εργασίας άμεσα και 1.500-2.000 μακροπρόθεσμα.
Όπως επισήμανε ο καθηγητής, το ίδιο έχει συμβεί και στον Πειραιά, όπου «υπάρχει ήδη μία λιμενική Chinatown εργασιακής ανασφάλειας και απομόνωσης από την εθνική οικονομία και ναυτιλία». Εκεί, ανέφερε ο ίδιος, οι διακηρυγμένες νέες θέσεις εργασίας προ τετραετίας θα έφθαναν τις 10.000. «Αυτό
το μέγεθος δεν υπήρξε ποτέ. Στην πραγματικότητα εργάζονται 250
υπάλληλοι και άλλοι 400 σε καθεστώς υπεργολαβικής επισφάλειας». Στο Ελληνικό, όπως είπε ο κ. Μπελαβίλας, θα γεννηθεί πιθανόν μία ανάλογη Qatar-city χλιδής και απομόνωσης.
«Τα έσοδα - για να αντιληφθούμε τα μεγέθη - θα μπορούσαν να
εξασφαλιστούν πουλώντας 100-300 καλές κατοικίες στη Γλυφάδα. Όμως αν
κατασκευαστούν σύμφωνα με τις προδιαγραφές τα “60 malls” ή οι “10.000
κατοικίες” ή οι “7.500 ξενοδοχειακές κλίνες” ή όλα αυτά στα 3.000.000
τ.μ. επιφάνειες νέων κτιρίων μπορούμε να φανταστούμε έναν άλλον εφιάλτη:
την κατάρρευση των τιμών των ακινήτων - η Αθήνα διαθέτει ήδη
εκατοντάδες χιλιάδες κατοικίες και γραφεία κενά -, των ξενοδοχείων του
κέντρου και της ακτής και βεβαίως των τοπικών αγορών, κυρίως της
Γλυφάδας και των άλλων παράλιων δήμων», τόνισε ο καθηγητής.
Επιπλέον, όπως ανέφεραν οι δήμαρχοι Αλίμου και Γλυφάδας κκ. Θάνος Ορφανός και Κώστας Κόκκορης,
δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την αποδυνάμωση του κέντρου της πόλης από
τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού πόλου, την απώλεια ενός μεγάλου
μέρους του θαλασσίου μετώπου του Σαρωνικού, την αλόγιστη επέκταση του
δικτύου των αυτοκινητοδρόμων με καταστροφικές συνέπειες τόσο για τον
αστικό όσο και για τον περιαστικό χώρο, τη διάλυση του μικρομεσαίου
εμπορίου στη Νότια Αθήνα (π.χ. της Γλυφάδας), τις αλλαγές στο κλίμα της
πόλης κτλ.