17 Σεπ 2014

10 διατροφικοί μύθοι που θα σας εκπλήξουν

Άρθρο του δρος Joseph Mercola
Μετάφραση/Επιμέλεια: Σωτηρία Κακαγιά
Στις μέρες μας υπάρχει πληθώρα πληροφοριών σε θέματα υγείας αλλά και κακών συμβουλών σχετικά με αυτό το θέμα. Κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις δεν προκαλούν κανένα πρόβλημα, άλλες όμως είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες και μπορούν να σας οδηγήσουν σε χρόνια προβλήματα υγείας και να μειώσουν ακόμα και τη διάρκεια της ζωής σας.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ξεχωρίζουμε τα γεγονότα από τη φαντασία. Πολλοί διατροφικοί μύθοι επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά μέχρι να θεωρηθεί λανθασμένα ότι περιέχουν κάποια αλήθεια και ειδικά όταν διαρρέουν διαρκώς από τις αρχές δημόσιας υγείας.
Σε ένα άρθρο που έθετε επί τάπητος τα καταστροφικά ψέματα σχετικά με τη διατροφή, o Kris Gunnars από τις Αρχές Επιστήμης της Διατροφής αποτέλεσε έναν από τους ανθρώπους που με αξιοθαύμαστο τρόπο προσπάθησαν να καταρρίψουν τους επικίνδυνους διατροφικούς μύθους που συνεχίζουν να εξαπλώνονται. Συμφωνώ με την πλειοψηφία των επιχειρημάτων του, αλλά έχω προσθέσει και μερικά άλλα που θεωρώ σημαντικά.

16 Σεπ 2014

Η Ολλανδία σε νευρική κρίση!

Μιχάλης Μιχελής
Ποιος το περίμενε; Δηλαδή μέσα στην πιο ευκατάστατη πόλη της Ολλανδίας, εκεί που κατοικοεδρεύουν τ’ ανάκτορα, το Κοινοβούλιο και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, να βρίσκεται μια γειτονιά, η περιβόητη Σιλντερσβάικ (Schilderswijk), που έχει αναθρέψει και προωθήσει αρκετούς νέους, που στελεχώνουν την περιβόητη ισλαμική οργάνωση ISIS;
Στην Ολλανδία της πολυπολιτισμικότητας, το συγκεκριμένο ζήτημα έχει πάρει διαστάσεις πολιτικής υστερίας. Και τώρα τι κάνουμε; Ποιος αναλαμβάνει να ξεκαθαρίσει το ζήτημα, αναρωτιούνται οι αρθρογράφοι των συντηρητικών εφημερίδων, παρουσιάζοντας άρθρα επί άρθρων και βίντεο, που δείχνουν τη σχιζοφρένεια που έχει φτάσει στα όρια του παροξυσμού; Από την μία το ακροδεξιό κόμμα PVV του Βίλντερς να ζητάει να κηρυχθεί η συγκεκριμένη περιοχή της Χάγης, σε κατάσταση εκτάκτων μέτρων  και από την άλλη σε καθημερινή βάση, να συνεχίζονται με κάθε τρόπο οι διαδηλώσεις και εκδηλώσεις, υποστήριξης του ισλαμικού χαλιφάτου στο Ιράκ.

Τζούντιθ Μπάτλερ: Ναι στο γάμο/υιοθεσία από ομοφυλόφιλα ζευγάρια, αλλά...


Απόσπασμα από μια μεγαλύτερη συνέντευξη της Judith Butler, βασικής εκπροσώπου της σύγχρονης φεμινιστικής/κουίρ θεωρίας, στην οποία μιλάει για τις πολιτικές προϋποθέσεις μιας ζωής που αξίζει κανείς να τη ζει.

Η συνέντευξη δόθηκε το 2012 και έχει τίτλο “Αναλύοντας την Εξουσία”. Ανάμεσα στα διάφορα θέματα στα οποία αναφέρεται (επιτελεστικότητα του φύλου, Παλαιστίνη/Ισραήλ, επισφάλεια και καπιταλισμός, θρησκεία και δημόσια ζωή), μιλάει και για το θέμα του γάμου και της υιοθεσίας από ομοφυλόφιλα ζευγάρια.

Η επερχόμενη επισιτιστική κρίση

 Μου άρεσε ο όρος “πολυλειτουργικός αγρότης”, που χρησιμοποιείται στο άρθρο. Ίσως γιατί είναι αυτό που πρόλαβα να δω (την Ομηρική, σχεδόν, οργάνωση του αγροτικού οίκου) αλλά που σήμερα έχει εξαφανιστεί. Πέραν αυτού, το άρθρο περιέχει αμφιλεγόμενες θεωρήσεις, αλλά συνολικά είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον.




Γιώργος Κολέμπας
[...] Η συντριπτική πλειοψηφία των κυβερνήσεων είναι φορείς της ιδεολογίας της «ανάπτυξης» και προωθούν το συγκεκριμένο παραγωγικό και καταναλωτικό μοντέλο που μας έχει φέρει μέχρι εδώ. Άρα δεν θα πρέπει να περιμένουμε και πολλά πράγματα από τους «από πάνω», εκτός και αν πιεσθούν από ένα παγκόσμιο κοινωνικό κίνημα . Από μια στρατηγική συμμαχία των «από κάτω» ενάντια στη Μόλυνση, στον Καπιταλισμό και την Κλιματική Αλλαγή. Αυτή η στροφή θα εξασφαλισθεί μόνο αν οι «από κάτω» αποφασίσουν να πάρουν τα πράγματα στα χέρια τους. [...] Η επιστροφή στην αγροτο-οικο-γεωργία, θα μας εξασφάλιζε και την ικανοποιητική παραγωγή τροφίμων και την αποφυγή της κλιματικής αλλαγής. Χρειάζεται να γίνει στροφή, να απορριφθεί το παγκόσμιο εμπορικό μοντέλο των πολυεθνικών και να επιλέξουμε τη λεγόμενη «αγροτική» γεωργία και το τελικό επακόλουθό της την οικο-γεωργία(το οικο- όχι μόνο με την έννοια του οικολογικού, αλλά και με την αρχαιοελληνική έννοια του «οίκου» που εξασφάλιζε το «ζειν») [...] Γράφει ο Γιώργος Κολέμπας

15 Σεπ 2014

Η πρώτη νεοελληνική πολιτική δολοφονία


Ελάχιστοι γνωρίζουν το όνομα του Νικόλαου Γαλάτη. Ωστόσο, αν τα πράγματα είχαν εξελιχθεί διαφορετικά, το όνομα αυτό θα κατείχε μια από τις κορυφαίες θέσεις  ανάμεσα στα ονόματα των πρωτεργατών της Επανάστασης του 1821.
Ήταν πολύ νέος. Όταν δολοφονήθηκε πιθανότατα δεν είχε κλείσει ακόμα τα είκοσι εφτά. Τα τρία προηγούμενα χρόνια είχε καταφέρει, με την ακαταπόνητη δράση του, την  αισιοδοξία του, αλλά και τη γοητεία που εξέπεμπε, να μεταμορφώσει τη Φιλική Εταιρία από μια μυστική οργάνωση μικρεμπόρων με ελάχιστα μέλη, που φυτοζωούσε στην Οδησσό, σε μια πολυπληθή οργάνωση ομογενών, που περιλάμβανε στις τάξεις της κορυφαία ονόματα, σε φήμη, οικογενειακή παράδοση και πλούτο, στη Μόσχα, όπου ο ίδιος ο Σκουφάς είχε αποτύχει παντελώς, αλλά και στις Ηγεμονίες και στην Πόλη.