Το ποστ βρίσκεται στα σχόλια, ενός κόσμου συντηριτικού και ενίοτε και αντικουκουέ !!!!
Αξίζει όμως να διαβαστεί .
Τα σχόλια βρισκονται εδώ :
13 Φεβ 2014
12 Φεβ 2014
η ιστορία της μαύρης Αφροδίτης
Έπεσε στην αντίληψη μου μια ταινία του 2010 και κάθισα και την είδα. Είναι η ταινία Μαύρη Αφροδίτη, σε σκηνοθεσία του Αμπντελατίφ Κεσίς με τους: Ολιβιέ Γκουρμέ, Γιαχίμα Τόρες, Αντρέ Γιάκομπς.
Η μαύρη Αφροδίτη είναι η αληθινή συγκλονιστική ιστορία της Σάαρτζι ή Σάρα Μπάρτμαν μιας νεαρής μαύρης που ανήκε στη φυλή Κχόι ή φυλή των Οτεντότων , όπως υποτιμητικά την αποκαλούσαν οι Ολλανδοί άποικοι. Στην καθημελουμένη, λαική γλώσσα των Ολλανδών Οτεντότος συμαίνει χαζός, πνευματικά καθυστερημένος.
Με στόχο να κερδίσει χρήματα αυτή αλλά πιο πολύ το αφεντικό της, πηγαίνει στην Αγγλία και στην Γαλλία, αναγκασμένη να δείξει σε τσίρκο τα ιδιαίτερα ανατομικά χαρακτηριστικά της. Τόσο η ίδια, όσο και οι περισσότερες γυναίκες της φυλής της διέθετε δυσανάλογα ογκώδεις γλουτούς, μεγάλα στήθη και υπερμεγέθη γεννητικά όργανα.
Χαρακτηριστικά που για την φυλή της αποτελούν ένδειξη θηλυκότητας και γονιμότητας αλλά για τους ρατσιστές αποικιοκράτες αποτελούν ερέθισμα για τις πλέον διεστραμμένες ερωτικές φαντασιώσεις. Με την εικόνα που είχαν οι λευκοί ρατσιστές για τους μαύρους να είναι πως επιδίδονται ασταμάτητα και διαρκώς σε σεξουαλικές δραστηριότητες. Ενώ για τους επιστήμονες της εποχής ήταν μια απτή απόδειξη της ζωώδους φύσης των μαύρων και της ανωτερότητας του λευκού ανθρώπου.
Στην περίπτωση της Σάαρτζι ανατόμος Κουβιέ «αγοράζει» την Μπάρτμαν με όρους αντικειμένου, για ιδιοτελή πρωτιά, εντός του περιφραγμένου χώρου της θεσμοποιημένης αλήθειας. Δεν καταφέρνει όμως να μελετήσει το σώμα της παρά μόνο άψυχο, μετά το θάνατό της το 1816, αφού η «Μαύρη Αφροδίτη» πέρασε και από οίκο ανοχής και πέθανε στο δρόμο αλκοολική και άρρωστη. Ο φημισμένος ανατόμος θα κατασκευάσει γύψινο ομοίωμα της Μπάρτμαν που εκτίθεται στο Μουσείο του Ανθρώπου στο Παρίσι, μαζί με τα γεννητικά της όργανα και τον εγκέφαλό της σε γυάλινα δοχεία με φορμόλη. Ο Κουβιέ κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι ο εγκέφαλος της γυναίκας μοιάζει πολύ με εκείνον του ουραγκοτάγκου, ενώ η ίδια συνιστά «σκαλοπάτι», μεταξύ ανθρώπου και ζώου.
Η μαύρη Αφροδίτη(ειρωνική επίκληση της θεάς του έρωτα) εξευτελίστηκε, ταπεινώθηκε, έγινε θέαμα σε τσίρκο, πειραματόζωο στους επιστήμονες- τόσο ζωντανή, όσο και νεκρή- θέαμα σε όργια των Γάλλων αριστοκρατών και πόρνη. Μια μαύρη γυναίκα που ήταν μια πραγματική καλλιτέχνης. Ήξερε να τραγουδά, να παίζει μουσική, αλλά για τα λευκά αφεντικά της, ήταν η γυναίκα με τα ιδιαίτερα ανατομικά προσόντα και αυτά πουλούσαν.
Η ιστορία της Μαύρης Αφροδίτης είναι η τραγική ιστορία των καταπιεσμένων του τρίτου κόσμου και πιο συγκεκριμένα της Αφρικής. Είναι η ιστορία των καταπιεστών/ καταπιεσμένων- οικονομικά- ηθικά- σεξουαλικά- της δύσης, που ζούσαν από την καταπίεση των πιο καταπιεσμένων από αυτούς. Είναι η ιστορία των ελίτ και της επιστήμης που με πολιτικά, ιδεολογικά και «επιστημονικά» μέσα, εξηγούν, δικαιολογούν και δικαιώνουν την αποικιοκρατική- ιμπεριαλιστική καταπίεση. Μια καταπίεση που συνεχίζεται και στις μέρες όχι βέβαια με τα ίδια ψευδοεπιστημονικά δεδομένα των αρχών του 1800, αλλά με τα ιδεολογήματα της ασφάλειας του Ευρωπαίου, από διαφορετικούς πολιτισμούς που δεν μπορεί να συνυπάρξουν μαζί του.
Η «μαύρη Αφροδίτη» κατόρθωσε τελικά να βρει τη γαλήνη αρκετά χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, όταν τα λείψανά της επέστρεψαν με επισημότητα το 2002 στη Νότια Αφρική στο πλαίσιο του εορτασμού για την Ημέρα της Γυναίκας.
http://flashx.tv/video/GBTYBDC5GJFS8JV/Black-Venus
Πηγή
10 Φεβ 2014
Δωρεάν download για 250 βιβλία τέχνης
Ο γνωστός εκδοτικός οίκος Getty Publications γιορτάζοντας 45 χρόνια προσφοράς στο χώρο του βιβλίου τέχνης μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε on line, δωρεάν, 250 τίτλους εξαιρετικών βιβλίων τέχνης και βέβαια για όσους το επιθυμούν να τους κατεβάσουν και στον υπολογιστή τους.
Επισκεφτείτε την ψηφιακή συλλογή του εκδοτικού οίκου εδώ
Πηγή
9 Φεβ 2014
ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑΝ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ! Για τις ταραχές στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, τελευταία ενημέρωση: 9/10/2014
“Να φύγουν όλοι. Θάνατος στον εθνικισμό!” στον τοίχο του δημαρχείου της Τούζλας. Αναφορά στη διαιώνιση των εθνικών ανταγωνισμών μέσα από τους οποίους ασκείται η εξουσία.
Η 7η Φλεβάρη 2014 ήταν η τρίτη μέρα των ταραχών στη Βοσνία, κατά την οποία οι διαδηλώσεις επεκτάθηκαν σ’ ολόκληρη τη χώρα, ενώ ένα κυβερνητικό κτίριο πυρπολήθηκε στην Τούζλα, απ’ όπου και ξεκίνησαν όλα, με τους απολυμένους εργάτες τεσσάρων χημικών βιομηχανιών -πρώην κολοσσών που ιδιωτικοποιήθηκαν στις αρχές του 2000 οπότε και άρχισε η διάλυσή τους- να ζητούν την μεσολάβηση των τοπικών αρχών της περιφέρειας (καντονιού της Τούζλας) ώστε να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους ή να τους εγγυηθούν τις θέσεις εργασίας τους. Η περιφερειακή κυβέρνηση αρνήθηκε κάθε διαμεσολάβηση, λέγοντας πως οι εταιρίες έχουν πλέον ιδιωτικοποιηθεί πλήρως και άρα δεν έχει καμμία αρμοδιότητα να επέμβει, κάτι που εξόργισε ακόμη περισσότερο τους απολυμένους που μεταξύ άλλων έκαψαν και τη σημαία της περιφέρειας. Έτσι για πρώτη φορά οι εργάτες αντιστάθηκαν στην αστυνομική καταστολή που επιχείρησε να διαλύσει τη διαδήλωσή τους με χρήση χειροβομβίδων κρότου-λάμψης και δακρυγόνων. Οι διαδηλώσεις των απολυμένων τέθηκαν στο επίκεντρο μιας ευρύτερης αγανάκτισης γύρω απ’ την αυξημένη ανεργία (27,5% σύμφωνα με τα επίσημα νούμερα) και την λιτότητα, συγκεντρώνοντας χιλιάδες αλληλέγγυους. Μετά τις συγκρούσεις, πάνω από 40 διαδηλωτές και 140 μπάτσοι οδηγήθηκαν στο νοσοκομείο, ενώ μερικές δεκάδες διαδηλωτές έχουν συλληφθεί, και ένας άγνωστος αριθμός έχει βασανιστεί απ’ τους μπάτσους. Σήμερα εμφανίστηκαν και οι πρώτες απεργίες σε επιχειρήσεις στη Βόρεια Βοσνία, με πανώ όπως “Σήμερα δεν δουλεύουμε – Κάνουμε επανάσταση”, ενώ εκδηλώσεις αλληλεγγύης οργανώνονται και σε άλλες χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας, κυρίως σε Κροατία και Σερβία, όπου το κίνημα είναι πιο ισχυρό, ενώ ταυτόχρονα οι πρώτες ίσως συγκρούσεις με μη-εθνικιστικό περιεχόμενο εμφανίζονται στο Κόσοβο, όπου οι φοιτητές διαδηλώσαν σήμερα κατά των καθηγητών τους.
Ιστορια της τεχνης σε 3΄
Ένα ξεκαρδιστικό οδηγό για αρχάριους της τέχνης δημοσίευσε ένας χρήστης του Reddit κάνοντας την ιστορία της τέχνης να μοιάζει παιχνιδάκI.Ο DontTacoBoutIt, βοηθά ακόμα και τους πιο αδαείς να αναγνωρίζουν τους διάσημους πίνακες της ιστορίας, υπερτονίζοντας τα χαρακτηριστικά κάθε καλλιτέχνη με τον δικό του χιουμοριστικό τρόπο. Πάντως οι οδηγίες πέρα από χιούμορ παρέχουν πραγματική βοήθεια:Αν όλα τα πρόσωπα στους πίνακες έχουν τεράστια περιφέρεια, τότε είναι Ρούμπενς.1. Αν όλοι οι άντρες έχουν μάτια αγελάδας και γυναικεία σγουρά μαλλιά, είναι Καραβάτζιο.3. Αν όλα τα πρόσωπα έχουν κάποιο είδος δυσλειτουργίας στο σώμα τους, τότε είναι Πικάσο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)