9 Σεπ 2014

Νέο γήπεδο στη Ρώμη

Του Μιχάλη Μιχελή
Ορίστε άριστον παράδειγμα!
Το προς αναφορά συγκεκριμένο υπόδειγμα κοινωνικού συλλογισμού και επιχειρηματικής πρότασης, για τις πεντακάθαρες ακριβοδίκαιες αδειοδοτήσεις γηπέδων (που απασχολούν εν προκειμένω την τρέχουσα περίοδο την αθηναϊκή πολιτεία, σχετικά με τις «αρένες» του Παναθηναϊκού και της ΑΕΚ), βρίσκουν στο project της ομάδας της Ρόμα, τον καλύτερο σύμβουλο.
Στην Ρώμη οι οπαδοί, αλλά πρωτίστως τα κόμματα, η  αυτοδιοικητική και περιφερειακή διαχείριση της ιταλικής πρωτεύουσας, δεν κουβαλούν τα κόμπλεξ της ελληνικής κοινωνίας και του λαϊκισμού, που μας κατατρέχουν στο μέγιστο βαθμό στον τόπο μας, μια και συστηματικά τυρβάζουμε ως παραφουσκωμένα παγώνια περί της σπουδαίας και απαράμιλλης ιστορίας του μεγάλου ακαταμάχητου συλλόγου, που έχει το μέγιστο κληρονομικό δικαίωμα να προκαλεί πολιτικά και κοινωνικά, προβάλλοντας  ένα τυχάρπαστο ιστορικισμό, που πρέπει πάση θυσία να ικανοποιήσει τις οικοπεδικές του ορέξεις, εις βάρος της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Στη Ρώμη, η ομώνυμη ομάδα μπορεί να λατρεύεται, αλλά ζητάει λογικευμένα να κατασκευάσει γήπεδο ιδιωτικών (απόλυτα) συμφερόντων (ως εταιρία που είναι αναζητούσα το κατάλληλο προς αυτήν χώρο) και φυσικά πληρώνοντας εξ ολοκλήρου το τίμημα που θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις της, χωρίς να προβάλλει εκβιασμούς και τραμπουκισμούς, χωρίς να φτιάχνει φανφάρες και μεγαλοϊδεατισμούς, για να πιέσει ευνοϊκά τις καταστάσεις υπέρ της. (Τ’ ακούς ΣΥΡΙΖΑ;)
Το ερώτημα που τέθηκε λοιπόν προς τις αρμόδιες αρχές είναι αν: το γήπεδο μπορεί παράλληλα να βοηθήσει το δημόσιο συμφέρον, με την αξιοποίηση μιας περιοχής. Βρέθηκε λοιπόν ως κατάλληλος χώρος ένα εγκαταλειμμένο ιπποδρόμιο στην περιοχή Tor di Valle (συνημμένη φωτογραφία), μπήκαν οι προδιαγραφές κι άρχισαν οι συζητήσεις για την αδειοδότηση, με την παράλληλη συζήτηση για το κυκλοφοριακό σχεδιασμό, μια και το γήπεδο βρίσκεται στην περιφέρεια της πόλης, με αρκετή άπλα τριγύρω του, ώστε οι όποιες παράλληλες εγκαταστάσεις, να μη δημιουργούν προβλήματα κινητικότητας στους επισκέπτες, χωρίς να παραμελείται η προστασία του αστικού χώρου και του περιβάλλοντος εν γένει.
Ούτε λοιπόν διπλές τυχάρπαστες αναπλάσεις τύπου ΠΑΟ, ούτε καταπατήσεις και υπερβάσεις τύπου «Αγιάς Σοφιάς». Ούτε οικονομικά δωράκια από την περιφέρεια προς τον ιδιώτη, ούτε ψηφοθηρικές υποσχέσεις από δημάρχους και κόμματα a la grecque.
Τη δημόσια έκταση θα την αγοράσει η εταιρία του κατασκευαστή Luca Parnasi με το δυνατόν χαμηλότερο τίμημα, χωρίς να έχει καμιά περεταίρω απαίτηση οικονομικής συμπαράστασης από τις αρχές, που αναλάβουν μόνο την επιβάρυνση της αναβάθμισης του παράπλευρου σιδηροδρομικού και οδικού δικτύου. Διότι βασική προϋπόθεση  ως προς την κατασκευή του έργου (που περιλαμβάνει σύγχρονους σταθμούς στον προαστικό σιδηρόδρομο), είναι ο σχεδιασμός της μετάβασης τουλάχιστον του 50% των οπαδών, με τη βοήθεια των συρμών, η μείωση των επισκεπτών με ιδιωτικά αυτοκίνητα και παράλληλα η ενεργειακή αυτονομία του γηπέδου!
unnamed2
Η εταιρία που θ’ αναλάβει το συγκεκριμένο project (συνημμένη φωτογραφία), ικανοποιείται με την παροχή ενός τίτλου κυριότητας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και παράλληλα της δίνεται η δυνατότητα (μέσα στα χωροταξικά όρια της περιοχής που της παραχωρείται), να δημιουργήσει εμπορικές επιχειρήσεις για να συντηρούν το στάδιο και για ν’ αναβαθμίσουν την περιοχή, που πέρα από το ψυχαγωγικό χαρακτήρα, προορίζεται και για χώρος συνεδριακών εγκαταστάσεων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ εκτονώνεστε ...