3 Ιουλ 2014

Γυναίκες κουρεμένες γουλί (τιμωρημένες)

Παρουσιάζει ο Παύλος

 ΕΛΛΑΔΑ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΜΥΡΟ
Η εμφάνιση των ανταρτών στον Αλμυρό και η στάση τους έκανε κατάπληξη και επέσυρε τον θαυμασμό του κόσμου.
Μόλις μπήκαν εκάλεσαν τις γυναίκες που είχανε σχέσεις με τον κατακτητή και τις εχώρισαν σε δυο κατηγορίες:
Στη μια κατηγορία έβαλαν εκείνες που πήγαιναν από ανάγκη με τους κατακτητές. Στην άλλη εκείνες που είχανε όλα τα καλά αλλά πήγαιναν γιατί είχαν αρρωστημένα μυαλά. Στις πρώτες είπανε ότι έπρεπε να βρούνε δουλιά και αν δεν βρίσκανε να προτιμήσουν να πεθάνουν από την πείνα παρά να πέφτουν στην αγκαλιά του κατακτητή. Τους υπέδειξαν δε να ακολουθήσουν αυτό το δρόμο. Στις δεύτερες δεν βρήκανε ότι έχουνε κανένα ελαφρυντικό και τις εδίκασαν. Η ποινή ήταν γνωστή… Κούρεμα και δυο Π στα μάγουλα. Τις ανάγκασαν δε ορισμένες φορές την ημέρα να γυρίζουν μέσα στην πόλη ώστε να τις βλέπουν οι άλλες και να έχουν υπ΄ όψη τους τι τους περιμένει σε περίπτωση που θα θέλουν να τις μιμηθούν.
Τέλος δίκασαν τους προδότες. Ανάλογα δε με τις πράξεις τους τους τιμώρησαν.
Ο τρόπος αυτός της ενέργειας των τμημάτων μας έδωσε να καταλάβει στον κόσμο πόσο σοβαρό και πολύμορφο είναι το έργο τους καθώς και πόσο υψηλά στέκονται ηθικώς.

Φλάμπουρο, ΕΛΑΣ Θεσσαλίας, φ. 1, 20 Απριλίου 1943

Πηγή: http://athemita.wordpress.com/2013/10/19/%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%83%CE%BA%CE%AF%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%82/


Τα γυναικάρια αυτά πρέπει να περιμαζευτούν. Σ΄ αυτό έχουν χρέος να βοηθήσουν όλοι, όπου κι αν βρίσκονται στο κέντρο ή στις γειτονιές. Αλλά να προβαίνουν με προσοχή, με συναίσθηση της αποστολής των. Πρέπει να τιμωρούνται αλύπητα εκείνοι που από επιπολαιότητα ή παλιανθρωπιά, εκθέτουν και την πιο φτωχούλα τίμια ελληνίδα. Να το ξέρουν καλά πως θ΄ αγρυπνούμε σ΄ αυτό.
Για τις άλλες, να τηρούνται λεπτομερή στοιχεία με όλα τα περιστατικά, τις χρονολογίες, τις βέβαιες αποδείξεις. Εκείνοι που ενεργούν πρέπει να αρχίσουν τις νουθεσίες στις ίδιες. Κάποτε οι ένοχες είναι αναίσθητες κορασίδες. Κατόπι να γίνονται συστάσεις στους συγγενείς των. Στην ανάγκη τα ονόματά των να γράφωνται στους τοίχους της συνοικίας των. Αν αυτά δεν αρκέσουν, τότε θα χρησιμοποιούνται μέσα πρακτικώτερα. Για την ώρα, το κούρεμα των μαλλιών είναι το καλύτερο. Και να γίνεται σε ώρες και με τρόπο που οι τιμωροί να μένουν άγνωστοι.
Αργότερα, όταν έλθη η μέρα όλα τα στοιχεία θα συγκεντρωθούν για να επιβληθούν οι οριστικές ποινές. Στο Στάδιο θα συρθούν μια Κυριακή όλες οι παλιογυναίκες αυτές. Κι εκεί μπροστά στον μαζεμένο λαό, με καμμένο σίδερο θα γραφή στα μάγουλα των το μεγάλο “Π” της ατιμίας των. Και κατόπι θα κλειστούν στα σπίτια όπου τους ταιριάζει να εργάζονται απ΄ όποια κοινωνική τάξι και αν προέρχονται.
Αρχείο Τμήματος Ιστορίας της ΚΕ του ΚΚΕ
 Πηγή: http://athemita.wordpress.com/2013/10/19/%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%83%CE%BA%CE%AF%CF%83%CE%B1%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%82/

... Άνοιξαν τον δρόμο για την εκπόρνευση των γυναικών, που πήρε τέτοια καταπληκτική και αναπάντεχη έκταση στον τόπο μας. Πού είναι τα πατροπαράδοτα Ελληνικά ήθη και έθιμα; Σε πολιτείες και χωριά τριγυρνάν οι ξένοι στρατιώτες αγκαλιασμένοι με τις γυναίκες μας, τις κόρες μας, τις αδερφάδες μας. Από τα μεγαλόσπιτα που χορεύουν και πίνουν σαμπάνιες και οργιάζουν οι μεταξοφορεμένες κυράδες με ξένους αξιωματικούς, ως τα χωρικά σπίτια που μπαινοβγάινουν καθαρά οι ξένοι αγαπητικοί. Μπροστά στα μάτια μας είναι ακόμη οι ανάπηροι του Πολέμου με κομμένα πόδια και χέρια, οι τραυματίες και οι σακάτηδες. Ακόμα δεν έβγαλαν τα μαύρα οι χήρες και τα ορφανά του πολέμου. Κι οι φονιάδες τους τριγυρνούν αγκαλιά με τις γυναίκες μας και τις αδερφές μας.
Και έτσι εγέμισαν οι πολιτείες και τα χωριά μας από αρρώστιες αφροδίσιες. Έτσι δώδεκα χρονών κορίτσια είναι γεμάτα σύφιλη. Και κοντά σε όλες τις άλλες πληγές του εκφυλισμού μπαίνει ακόμα και τούτη εδώ, ο εκφυλισμός από τη σύφιλη…
Να μην επιτρέπετε στις μανάδες σας, στις γυναίκες σας, στις κόρες σας στις γυναίκες γενικά να συναναστρέφονται με ξένους. ΝΑ ΜΑΣΤΙΓΩΝΕΤΕ ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΥΤΗΡΙΑΖΕΤΕ ΤΙΣ ΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ. ΝΑ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΤΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΔΙΝΟΝΤΑΙ.
Κάθε γυναίκα που παραδίνεται στους ξένους είναι κιόλας χαφιές και προδότισσα. Να μεταχειρίζεστε για αυτές εξευτελιστικά επίθετα και χαρακτηρισμούς και να κάνετε γνωστό πως μετά τον πόλεμο θα χαραχτή και στα δυο τους μάγουλα με ανεξίτηλα γράμματα ένα μεγάλο “Π”, που θα σημαίνει “Πόρνη” και “Προδότισσα”
Από το “Τι είναι και τι θέλει το ΕΑΜ” (1942) του Δ. Γληνού.
Πηγή: http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=51&t=125369

Γαλλία

 



Στο παραπάνω βιντεάκι γυναίκες που θεωρούνται ότι “συνεργάσθηκαν” (σεξουαλικά οι περισσότερες) με τους Γερμανούς, κουρεύονται γουλί και διαπομπεύονται από το πλήθος. Παρατηρείστε ότι πρωταγωνιστούν άντρες της Γαλλικής Αντίστασης.

Πριν ακόμη από την απελευθέρωση, η Αντίσταση είχε επιτεθεί σε συνεργάτες των Γερμανών και είχε δημοσιεύσει καταλόγους με ονόματα προσώπων που θα τιμωρούνταν μετά την απελευθέρωση. Τα άτομα που φέρονταν ως συνεργοί του εχθρού, τώρα θα καλούνταν να λογοδοτήσουν για τη στάση τους κατά τον πόλεμο στο πλαίσιο μιας πολυδιάστατης «εκκαθάρισης».
Σε μια πρώτη φάση, που έχει μείνει γνωστή ως «άγρια εκκαθάριση», περίπου 10.000 συνεργοί του εχθρού εκτελέστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες από ομάδες Αντίστασης ή εξαγριωμένα πλήθη.
Οι σκληρές εικόνες από τη δημόσια διαπόμπευση γυναικών με ξυρισμένα μαλλιά (femmes tondues) που κατηγορήθηκαν για σχέσεις με Γερμανούς, αποκαλύπτουν την οργή που κυριάρχησε στη γαλλική κοινωνία σχετικά με το ζήτημα του δωσιλογισμού.
Παράλληλα, θεσπίστηκε ειδική νομοθεσία στο πλαίσιο ενός εκτεταμένου προγράμματος «νομικής εκκαθάρισης». Ανώτατο Δικαστήριο καταδίκασε τον στρατάρχη Πεταίν σε θάνατο για συνεργασία με τον εχθρό, όμως ο στρατηγός Ντε Γκωλ μετέτρεψε την ποινή του σε ισόβια. Υπουργοί και συνεργάτες του καθεστώτος Βισύ επίσης καταδικάστηκαν, ανάμεσα στους οποίους και ο πρωθυπουργός Πιέρ Λαβάλ, ο οποίος εκτελέστηκε το 1945.
Οπως έγραφε ο Α. Χ. Τούσης σε ένα ελληνικό νομικό περιοδικό το 1945, μέχρι τότε στη Γαλλία είχαν αποσπασθεί 865 δικαστές σε ειδικά δικαστήρια δωσιλόγων, είχαν σχηματιστεί 74.424 δικογραφίες, είχαν εκδοθεί 996 αποφάσεις που επέβαλαν θανατική καταδίκη, 427 ισόβια δεσμά και 5.928 ποινή φυλάκισης. Οι καταδικαστικές αποφάσεις αυξήθηκαν σημαντικά στα χρόνια που ακολούθησαν: ο αριθμός των εκτελέσεων ανήλθε συνολικά σε 2.861, ενώ 25.901 άτομα οδηγήθηκαν στη φυλακή, 13.339 υποχρεώθηκαν σε αναγκαστική εργασία, ενώ 49.723 καταδικάστηκαν για «εθνική αναξιοπρέπεια» χωρίς περαιτέρω ποινή.”
Πηγή κειμένου: http://www.kathimerini.gr/420045/article/epikairothta/kosmos/sklhrh-timwria-oswn-synergasthkan-me-ton-katakthth

….


Στην Γαλλία, η εικόνα της γυναίκας που υπόκειται σε δημόσιο εξευτελισμό, (διαπόμπευση), με το να την ξυρίσουν με την ψιλή και να την περιφέρουν ως αξιοθέατο στους δρόμους των γαλλικών πόλεων και χωριών, στις γεμάτες ευφορία ημέρες της Απελευθέρωσης από τους Ναζί είναι πολύ έντονη και χαρακτηριστική και έχει σαφέστατα επιζήσει στη συλλογική συνείδηση των Γάλλων.
Αυτή η πρακτική ήταν πολύ διαδεδομένη ιδιαίτερα στα χρόνια 1943-1946, με τη μεγαλύτερη έξαρση τον Αύγουστο – Οκτώβριο 1944. Συνολικά υπολογίζεται ότι 20.000 περίπου Γαλλίδες υποβλήθηκαν σε αυτήν την ποινή, λόγω της συνεργασίας τους (πραγματική ή υποθετική) με τους Γερμανούς. Η συνεργασία κυρίως αναφερόταν στη σύναψη ερωτικών σχέσεων με άνδρες των στρατευμάτων Κατοχής και λιγότερο σε οικονομική συνεργασία που μάλλον αποτελούσε προνόμιο του ανδρικού φύλου.
Ο ιστορικός Stanley Hoffman μελετώντας το φαινόμενο της Γαλλικής Ιστορίας που ονομάζεται Βισύ, διευρύνει τον ορισμό του δωσιλογισμού στην διάρκεια της κατοχής της Γαλλίας. Έτσι, δωσίλογος πια είναι όποιος για οποιοδήποτε υλικό ή άλλο κίνητρο ή ακόμα και για λόγους ιδεολογικής σύμπνοιας συνεργάστηκε με τις αρχές του ψευδοκράτους. Αλλά ακόμα και έτσι θεωρείται δύσκολο να ενταχθούν αυτές οι 20000 γυναίκες στην κατηγορία του δωσιλογισμού. Καμία από αυτές τις γυναίκες δεν ήταν διανοούμενη που να κήρυξε δημόσια την ανάγκη ενεργητικής ιδεολογικής συνεργασίας με τον εχθρό, ελάχιστες ή (μάλλον καμία) συμμετείχαν ως μάρτυρες κατηγορίες στα δικαστήρια ενάντια των αντιστασιακών και στην τελική ανάλυση δεν είχαν καμία σχέση με τα εγκλήματα που προέβλεπαν οι νόμοι εναντίον των συνεργατών που ψηφίστηκαν στη Γαλλία στις 24 Αυγούστου και 28 Δεκεμβρίου του 1944. Επομένως και νομικά, το κούρεμα αποτελεί εξ ορισμού μία ακρότητα και μία υπερβασία. Ήταν μία πράξη παράνομη πέρα για πέρα.
Οι γυναίκες αυτές τιμωρήθηκαν απλά επειδή είχαν ερωτικές σχέσεις με Γερμανούς. Η διαφορά μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας είναι ότι στην πρώτη περίπτωση οι περισσότερες γυναίκες δεν κοιμήθηκαν με τους Γερμανούς για λόγους επιβίωσης ή καλοπέρασης, αλλά γιατί ερωτεύθηκαν… Πόσο προδότρια μπορεί να είναι μία ας πούμε Γαλλίδα νοσηλεύτρια που ερωτεύθηκε ένα Γερμανό τραυματισμένο στρατιώτη; Αλλά και από την άλλη, πόσο προδότρια μπορεί να είναι μία ταλαίπωρη χήρα που τα φτιάχνει με ένα στρατιώτη του εχθρού για να εξασφαλίσει λίγη τροφή για τα παιδιά της;
Πηγή: http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=51&t=125369

….    ….


Δανία


article-2606992-1d28fcd600000578-23_634x393.jpg
woman-660_1.png
article-2606992-1d28fd5f00000578-786_634x439.jpg
Οι παραπάνω ασπρόμαυρες φωτογραφίες, που απεικονίζουν τη περίπτωση Δανέζας γυναίκας που θεωρήθηκε ότι συνήψε σεξουαλική σχέση με Γερμανούς και τιμωρήθηκε από ομάδα αντρών, ελήφθησαν μετά την επιδρομή των Βρετανών αλεξιπτωτιστών στη σκανδιναβική χώρα το 1945. Οι συγκεκριμένες  φωτογραφίες  συμπεριλαμβάνονται σε ένα άλμπουμ, το οποίο βγαίνει για πρώτη φορά στη δημοσιότητα και θα δημοπρατηθεί από τον οίκο C & T Auctioneers του Ρότσεστερ.
Να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με άλλες  χώρες υπό γερμανική κατοχή , η κυβέρνηση της Δανίας παρέμεινε στην εξουσία και η χώρα συνέχισε να λειτουργεί κανονικά, μιας και οι ηγέτες της εποχής συνεργάστηκαν με τους κατακτητές τους.
Όμως οι γερμανοί στρατιώτες υπήρξαν προκλητικοί και ιδιαίτερα βίαιοι, με αποτέλεσμα οι αντιστασιακές ομάδες να πραγματοποιούν μαζικές απεργίες και διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα, σχεδόν καθημερινά. 
Όταν η Δανική κυβέρνηση αρνήθηκε να απαγορεύσει τις δημόσιες συνεδριάσεις και να επιβάλει απαγόρευση της κυκλοφορίας στους ανθρώπους της  για την αντιμετώπιση των αντιστάσεων, οι γερμανικές αρχές διέλυσαν την κυβέρνηση και πήραν τον στρατιωτικό έλεγχο της χώρας το 1943.
Τότε αυξήθηκαν οι Δανοί που εντάχτηκαν στις αντιστασιακές ομάδες και συμμετείχαν σε δολιοφθορές και βίαιες επιθέσεις εναντίον των Ναζί.

Πηγή και ολόκληρη η σειρά των φωτογραφιών εδώ: http://www.star.gr/Pages/Diethni.aspx?art=224022&artTitle=deite_sparaktikes_eikones_apo_tin_kakopoiisi_gynaikon_pou_eichan_koimithei_me_germanous
 Πηγή

2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα φίλτατε

    γυναίκες κουρεμένες είχαμε και σε άλλα μέρη στην Ελλάδα... Ο Δέσποτας της Κύμης και Καρυστίας τότ (που επειδή έκανε αστική αντίσταση και πήγε στην Μ. Ανατολή και στην θέση του η ΔΙΣ εξέλεξε άλλον τον Ανανία...) αναφέρει ότι στην Κύμη με την απελευθέρωση οι κάτοικοι κούρεψαν γουλί της γυναίκες αυτές...

    Δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η συμπεριφορά φυσικά... τες πάντων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προσωπικα πιστευω, οτι το κουρεμα ηταν κατι ανωδυνο σε σχεση με το γεγονος της συνεργασιας τους με τον κατακτητη και ενας ευσχημος τροπος για να αποφευχθουν πραξεις βιαιωτερης αντεκδικησης (ξυλοδαρμοι φονοι κλπ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εδώ εκτονώνεστε ...