Χθες διάβασα δυο άρθρα το ένα μιλάει για την δημιουργία κελιών τύπου Γ, για φυλακές υψίστης, υψίστης ασφαλείας, για σούπερ απομονωτήρια δηλαδή( http://www.pamvotispress.gr/d-koufontinas-k-gournas-tha-thavoun-stis-filakes-anthropous-gia-praxis-kinonikis-antistasis/). Για φυλακές που προορίζονται για τους εχθρούς του κοινωνικού συστήματος, για αυτούς που αντιστάθηκαν ένοπλα και δυναμικά στον κρατικό φασισμό. Το άλλο άρθρο αφορά την υπόθεση του κατά 95% ανάπηρου τρομοκράτη Σάββα Ξηρού που ζητάει να συνεχίσει να εκτίει την φυλακή του στο σπίτι του. Που σε αυτό το ανθρώπινο αίτημα του βρήκε συμπαραστάτη δυο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.( http://rednotebook.gr/2014/06/katrivanou-kourakis-gia-xiro/#.U6EYslvYOao.facebook).
Ξέρω τι θα πείτε οι πιο πολλοί: πρόκειται για τρομοκράτες που θα πρέπει να πληρώσουν το χρέος προς την πολιτεία, για τους φόνους που διέπραξαν. Κάποιοι άλλοι θα πουν όμως, πως και άλλοι προερχόμενοι από τα βαθιά νερά του συστήματος ή κάποια μεγάλα κεφάλια των ελίτ έχουν εγκληματήσει, αλλά όχι μόνο δεν έχουν τιμωρηθεί αλλά μας κυβερνάνε.
Και οι δυο έχουν δίκαιο, και οι δυο έχουν τα δίκαια τους. Οι τύποι που βρίσκονται στην φυλακή για θέματα τρομοκρατίας στα πλαίσια του ταξικού πολέμου, συγκρούστηκαν ένοπλα με το κράτος, με ένα κράτος που στηρίζει τα αφεντικά. Για τα εγκλήματα προς σε αυτό το κράτος και όχι στην κοινωνία βρίσκονται φυλακή και θα βρίσκονται για μακρόν στην φυλακή. Φυσικά ο ανθρωπισμός του αστικού συστήματος που υπάρχει για να το δικαιολογεί θα έπρεπε να συμπεριφερθεί σε ένα ανάπηρο, έστω και αν είναι τρομοκράτης, αλλά φαίνεται πως υπερισχύει η εκδικητικότητα του ανθρωπισμού.
Αυτό το κράτος βέβαια τους δικούς του ανθρώπους ή τα δικά του μαντρόσκυλα, τα προσέχει, τα προφυλάσσει και τους τιμωρεί με επιείκεια.
Προσωπικά έμενα με απασχολεί ένα άλλο πράγμα. Τι είναι αυστηρότερη τιμωρία, ο θάνατος ή η πολυετής φυλάκιση, δηλαδή ένας αργός θάνατος. Μιλάω στο επίπεδο της τιμωρίας και όχι του σωφρονισμού, γιατί οι φυλακές μόνο σωφρονισμό δεν προσφέρουν. Άσε που ολόκληροι τόποι, εργασιακοί και όχι μόνο, έχουν μετατραπεί σε σύγχρονες «φυλακές»
Και σε μια άλλη κατάσταση, σε μια άλλη κοινωνία, σε μια πιο ισοελεύθερη κοινωνία θα υπάρχουν φυλακές και αν όχι πως θα γίνεται ο σωφρονισμός των εγκληματιών, έστω και αν πρόκειται για εγκλήματα που δεν έχουν οικονομικά αιτία, πχ εγκλήματα ζήλειας, γιατί γνωρίζω ήδη το επιχείρημα: Σε μια αναρχική ή κομμουνιστική κοινωνία δεν θα υπάρχουν εγκλήματα καθώς τα εγκλήματα έχουν οικονομικά αίτια. Αλλά αυτό και αν ισχύει τι θα γίνει κατά την περίοδο της μετάβασης σε αυτή την αναρχική ή κομμουνιστική κοινωνία;;
Φυσικά ολοκληρωμένη απάντηση δεν έχω και νομίζω κανείς μας δεν έχει.. Θα πορευτούμε για μακρόν με το μοντέλο φυλακή, γιατί είναι πιο ανθρώπινο από τις εκτελέσεις, έστω και αν αγωνιζόμαστε για τον εξανθρωπισμό τους, όπως αγωνιζόμαστε για τον εξανθρωπισμό ολάκερης της κοινωνίας.
Δημήτρης Αργυρός
μας έρχονται τα κακά...
ΑπάντησηΔιαγραφή